Gray’s American Stores sortiment ökar på City Gross

Jonas Jacoel Försäljningschef på Gray's, är mycket nöjd:
- Det har gått över all förväntan, amerikanska produkter säljer verkligen bra på City Gross, särskilt de nya GMO-fria produkterna som vi satsat på.

Gray´s American Stores jobbar stenhårt med att marknadsföra en rad nya snacks och drycker, bl.a. hos City Gross som ställer extra hårda krav på produkterna som måste klara Äkta Vara-kraven. Samarbetet med City Gross innebär en trovärdig plattform för Gray’s som hoppas kunna balansera sortimentet med en 50/50 blandning av både innovativa produkter och hälsosamma val.

– Tanken är att vi alltid ska ha de typiska amerikanska favoriterna och nya produkter som ger kunderna fler valmöjligheter. Vi hoppas kunna leva upp till de krav som butikerna ställer på oss idag. City Gross har ju en bred och medveten kundkrets som vi värnar om, säger Jonas Jacoel.

Samarbetet med Bergendahls har varit både lärorikt och fruktsamt, Gray’s når en enorm publik via City Gross-butikerna- totalt 30 stycken- som idag har dagligvarubranschens högsta tillväxt, tillsammans med fria handlare inom den nya grupperingen Den Svenska Matrebellen. Utöver den höga tillväxten i jämförbara butiker bekräftar topplaceringar i SKI:s årliga kvalitetsundersökning att City Gross är på rätt väg. Senast i november 2010 utsågs City Gross till kedjan med mest nöjda kunder.

– Det är ju spännande att vi kan vara en del av en sådan utveckling, menar Jonas Jacoel på Gray’s.

Fakta Bergendahls:

Antal anställda: 3000

Omsätter: SEK 10 miljarder i driften av såväl partihandel som egna butikerna City Gross och EKO.

Samverkar med fristående köpmanna- ägda butiker inom bl.a a grupperingarna Den Svenska Matrebellen och Matöppet.

• amerikanska livsmedel i sverige
  • amerikanska livsmedel på city gross