Mötets makt – hur får vi mer effekt av våra möten?

30 procent av all arbetstid är mötestid, för chefer/ledare oftast mellan 50-80 procent. Hur kan vi se till att investeringen, i både tid och pengar, genererar maximalt tillbaka?

I Sverige samlas vi inte bara för resultatrapportering och delegering. Här möts vi för att uppnå något tillsammans. Vi möts för att människors kreativitet och glöd ska tas tillvara. Kan denna möteskultur vara en av förklaringarna till alla blågula framgångar inom näringslivet och entreprenörskap? Vi på Svenska Möten tror det. Vi tror på mötets kraft. Vi är övertygade om att framgång och utveckling skapas av att erfarenheter, kunskaper och personligheter möts. En bra möteskultur får dessutom en positiv påverkan på den sociala arbetsmiljön. I våra möten tar vi tillvara kreativiteten och engagemanget hos medarbetarna. En organisation/ företag kan förbättra sin lönsamhet genom en god möteskultur. Men, varför har vi möten egentligen? Vad får vi för känslor av och genom möten? Och hur kan vi vässa våra möten så att varenda krona som läggs ned ger tiodubbelt tillbaka? På detta seminarium får du även möjlighet att prova nya interaktiva och innovativa mötesmodeller.

Hålltider:

5/7 2016, 14:00 - 15:00 S:t Hansgatan 18, Green Hat People Huset