Rasmus Alm är ny praktikant hos oss på Imagine that

Rasmus Alm som är student på Högskolan i Halmstad kommer praktisera hos oss på Imagine that i några veckor. Han blev nyligen klar med sitt examensarbete i idrottspsykologi. Vi på Imagine that är väldigt glada att ha Rasmus hos oss. Han har redan under några dagar tillfört mycket till verksamheten. Ni kommer kunna ta del av Rasmus tankar på Imagine thats Instagramkonto: @ImaginethatInsta. Rasmus kommer dela med sig kunskap/insikter där varje dag. Nedan svarar Rasmus på några frågor.

Berätta lite om dig själv
Mitt namn är Rasmus Alm och jag är född och uppvuxen i Saltsjöbaden tillsammans med min mamma, pappa och lillasyster. Jag är en person som är väldigt idrottsintresserad och har testat på de flesta sporterna. Den sport jag växt upp med och varit mest i aktiv i är ishockey. Jag spelade på den högsta juniornivån i Sverige.

Nuförtiden har golfen tagit över och det blir ett antal rundor i veckan om man får möjlighet till det. Jag umgås även väldigt mycket med kompisar när jag inte pluggar eller jobbar. Sen har jag även en svaghet för tv-spelskvällar.

Jag tog studenten 2011 från det samhällsvetenskapliga programmet med inriktning Europa där jag i årskurs två spenderade hela skolåret i Madrid. Efter studenten tog jag ett år ledigt från skolan och började sedan studera på Högskolan i Halmstad där jag nu går linjen Idrottsvetenskap med inriktning hälsa och motion. Jag är inne på mitt tredje år och är färdig utbildad till sommaren.

Hur kommer det sig att du vill praktisera hos Fredrik och Mikael på Imagine that?
Varför jag vill praktisera hos Fredrik och Mikael på Imagine that är dels för att jag hört mycket gott om dem från mina lärare i Halmstad och dels för att jag träffat Mikael tidigare. Sedan så jobbar även Mikael och Fredrik på ett sätt som jag vill jobba på efter examen. Att jobba med att hjälpa människor utvecklas och att förmedla sina egna kunskaper till andra måste ju vara drömmen.

Vad vill du göra efter dina studier?
Efter mina studier kommer jag först och främst ta ledigt under sommaren om inget annat kul projekt kommer upp. Sen kommer jag bland annat söka in till försvaret samt en massa andra jobb. I framtiden har jag och en klasskamrat planerar på att starta ett eget företag tillsammans.

Annat spännande:

Intervju med Fredrik Weibull om tennis och idrottspsykologi

Lär idrottarna hantera sin frustration

Beställ vår bok Träna tanken och lär dig mer om mentala föreställningar.