INTERSPORT öppnar ny flagshipstore: " Nordens fräschaste sportbutik"

INTERSPORT öppnar ny flagshipstore: " Nordens fräschaste sportbutik"

INTERSPORT är inom kort steget närmare att vara Sveriges mest inspirerande sportdestination. I dagarna stod det nämligen klart att INTERSPORT får en ny flagshipstore som ger företaget möjligheten att ta än större kliv mot den visionen.

1500 m² på en av Stockholms bästa adresser

Det är butiken på Drottninggatan som kommer att få en ordentlig uppdatering och förflyttas en bit för att ges helt nytt ljus i hörnet på Drottninggatan/Klarabergsgatan.

-Detta är en av Stockholms absolut bästa adresser och det kommer inte gå att missa de stora skyltarna i rött och blått, säger Marcus Wibergh VD på INTERSPORT.

Även hyresvärden, AFA Fastigheter är positiv och Henrik Olmér berättar att läget var väldigt eftertraktat och att intresset för lokalen har varit stort.

-Att det blev just Intersport med sitt nya koncept känns helt rätt, säger han.

Nordens fräschaste sportbutik

Vi kan redan nu visualisera hur den nya butiken kommer att se ut. Den topmoderna mötesplatsen, om hela 1500 m² fördelat på två våningar, kommer inte sakna något. Med maximerat sortiment, ett visuellt utryck och en butiksuppbyggnad planerat in i minsta detalj och det nya konceptets alla innovativa digitala lösningar.

-Vi ges här alla möjligheter att skapa en riktigt inspirerande försäljningsyta. Det här kommer utan tvekan vara nordens fräschaste sportbutik när vi slår upp dörrarna till våren, fortsätter Marcus.

Här finns allt som krävs

INTERSPORTs nya flagshipstore kommer att vara en betydelsefull och avgörande pusselbit för att säkra företagets positionering i framtidens handel. Företagets satsningar på en köpupplevelse i världsklass och omnikanal ges här nya möjligheter och visionen om att blir Sveriges mest inspirerande sportdestination närmar sig.

-Här finns alla delar som krävs i vårt nya koncept som gör oss till sportbranschens ledande omnikanal retailer i Sverige. Detta är ett stort lyft för varumärket, avslutar Marcus.

Frågor besvaras av Marcus Wibergh, VD, marcus.wibergh@intersport.se

INTERSPORT Sverige AB är licenstagare och aktieägare i Intersport International Corporation som är världens största sportkedja med 5 500 butiker i 44 länder. 2018 omsattes över 11,5 miljarder euro globalt. INTERSPORT samarbetar med över 1200 föreningar inom bl.a. fotboll, hockey och friidrott och uppmuntrar till så mycket sport ochgemenskapsom möjligt.

INTERSPORT bildades 1968 är ett av Sveriges mest kända varumärken med 130 butiker i Sverige. Sedan 2014 ingår även Löplabbet i INTERSPORT-koncernen med 8 butiker över landet. INTERSPORT är den ledande omnikanal återförsäljaren inom sport genom en köpupplevelse oavsett om den startar digitalt eller i butiken.