43% ökning för Itrim under 2010

Viktminskningskedjan Itrim ökade sin omsättning med 43 % under 2010 till en total omsättning på drygt 128 miljoner kronor. Gasellföretaget Itrim är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Kännedomen om Itrim har ökat kraftigt under det senaste året och så även förfrågningarna från hela landet från människor som är intresserad av Itrims viktminskningsprogram.

- Vi hade en fantastisk tillväxt under 2010 och vi satsar på att öka ytterligare under 2011. Intresset för vårt viktminskningsprogram sprider sig numera över hela landet och till bredare målgrupper än tidigare. Förutom att vi välkomnar fler kunder på våra center öppnar vi nu även fler center, säger Martin Anderlind VD Itrim Sverige.

Itrims signum är det personliga bemötandet, den vetenskapliga grunden och att programmet anpassas efter individens behov och förutsättningar. En kundundersökning visar att hela 92,5 % anser att deras livskvalitet ökat med hjälp av Itrim. Att kunderna är nöjda visar sig även i att 64,4 % av kunderna börjar på Itrim efter rekommendation från någon de känner.

För mer information kontakta: Martin Anderlind på 08-120 00 121 alt Sofia Heurlin, informationsansvarig på 070-726 33 01. Besök gärna vårt pressrum på mynewsdesk.se och vår hemsida itrim.se där du bl a hittar korta filmer med Itrim-kunder som berättar om sina vägskäl.

Itrim finns på följande orter; I Stockholm: Enskede, Farsta Centrum, Haninge, Huddinge, Kungsholmen, Liljeholmen, Norra Bantorget, Sickla, Solna, Spånga, Stureplan, Sveavägen, Södermalm och Täby. I Göteborg: Eriksberg, Mölndal och Nordstaden. I Malmö: Jägersro, Västra Hamnen och Triangeln. I övriga landet: Eskilstuna, Kungsbacka, Linköping, Norrköping, Nyköping, Skövde, Uppsala, Västerås, Åkersberga, Örebro och Östersund

• itrimprogrammet
  • varaktig viktminskning
  • viktminskning
  • viktminskningskedjan
  • gasellföretag
  • martin anderlind

Itrim Sverige AB, etablerat 2003, är en svensk franchisekedja inom motion och viktminskning som genom individuell rådgivning och gruppträffar hjälper människor till ett lättare och friskare liv. En vetenskaplig studie av Itrims viktminskningsresultat visar att kunderna i snitt går ner 10,8 kilo med en midjereduktion på 11,8 cm under de tio första veckorna och att 74 % fullföljer första året med bibehållna resultat. Kunder som fortsätter Itrim-programmets andra år har i snitt förlorat 12,3 kilo och 14,1 cm. Det gör Itrim världsledande inom varaktig viktminskning.