Järntorget förvärvar två fastigheter i Sollentuna

Pressmeddelande   •   Aug 31, 2017 10:31 CEST

Järntorget har förvärvat och tillträtt två industrifastigheter på Turebergs allé i Sollentuna. Fastigheterna Tappen 12 och Tappen 6 har ett centralt läge vid Sollentuna station, med stor potential för utveckling av bostäder.

- Vi är mycket nöjda med förvärvet och ser fram emot att vara en del i Sollentunas fortsatta stadsutveckling, säger Martin Arkad, vd Järntorgetkoncernen.

Förvärvet av fastigheterna med en potentiell utvecklingsmöjlighet om totalt cirka 8 500 kvm BTA bostäder är ett strategiskt tillskott i Järntorgets projektportfölj, då ambitionen är att öka koncernens produktion från cirka 500 till 1000 bostäder årligen.

Järntorgetkoncernen är verksamma i Stockholms och Uppsala län inom byggnation, projektutveckling av bostäder och förvaltning av egna fastigheter. Koncernen har 3000 bostäder i planarbete och producerar cirka 400 vackra, funktionella och moderna bostäder om året. I koncernen ingår de helägda dotterbolagen Järntorget Bostad, Järntorget Bygg, Järntorget Fastigheter och Abacus.