Jungheinrich presenterar det förarlösa transportsystemet

Jungheinrich presenterar det förarlösa transportsystemet

Auto Pallet Mover (APM) är en trucklösning som kommer att leda till betydligt högre effektivitet inom internlogistik.

Jungheinrich’s Auto Pallet Mover (APM) är en automatiskt styrd truck som rör sig självständigt i lagret. Det förarlösa transportsystemet kommer främst att hantera rutinmässiga transportjobb - till exempel från inkommande gods eller från produktion till en överföringspunkt vid hyllorna. Tillämpningen av Jungheinrich APM kommer att leda till en betydligt högre effektivitet i logistiska processer.

"Vi har fått mycket positiva erfarenheter med truckar som har levererats så här långt", säger Richard Brandstetter, ansvarig för logistiksystem på Jungheinrich. Jungheinrich APM motsvarade helt allas förväntningar. Planen är att automatisera fler truckserier successivt under de kommande månaderna.

Ett styrsystem säkerställer ruttplanering och trucksamordning samt optimerar trafikflödet. Omfattande säkerhetsfunktioner garanterar kollisionfri och säker drift i alla lagermiljöer. APM kan fungera som en fristående lösning eller i samband med ett lagerstyrsystem. Auto Pallet Mover kommer i framtiden att baseras på Jungheinrich’s tillförlitliga och beprövade truckserier. Förutom hög tillgänglighet, kommer flexibla och oproblematiska justeringar eller utbyggnader vara bland de stora fördelarna med den här trucklösningen. APM kommer att ingå i Jungheinrich’s världsomspännande servicenätverk som kännetecknas av snabba svarstider.

Jungheinrich AG är en av världens största leverantörer av truckar, ställage och lagerlösningar. Den årliga tillverkningen är över 85 000 truckar. Företaget har totalt 11 000 anställda och en omsättning på över 2 miljarder Euro. Jungheinrich Svenska AB är helägt av det tyska moderbolaget. Företaget har ca 130 medarbetare och en omsättning på över 300 miljoner kronor.
Besök gärna www.jungheinrich.se för mer information.

Jungheinrich Svenska AB, Lennart Dahlberg, VD
Tel (direkt): 040 - 690 46 15, e-post: lennart.dahlberg@jungheinrich.se