Guy Martin finner gastronomiska delikatesser på Klädesholmen

Guy Martin finner gastronomiska delikatesser på Klädesholmen

ltur

Guy Martin har en förkärlek för franska delikatesser och gör nu sin andra säsong av serien med samma namn, Épicerie Fine – Delikatesser. I serien får man som tittare följa Martin på hans resor för att upptäcka gastronomiska produkter från den franska landsbygden. Nytt för denna säsong är att man även ägnar 8 avsnitt åt resor till 4 andra länder där Sverige är ett.

Det första avsnittet från Sverige handlar om Sill där Martin bland annat följer med på sillfiske och besöker Klädesholmen Seafoods fabrik på Klädesholmen. Den andra delen kommer att handla om äggost.

Avsnittet om sill kommer att sändas lördag 23/3 kl 10.30, samt måndag 25/3 kl 12.00 på TV5Monde. Klippet kommer även att läggas upp online på www.tv5monde.org/epiceriefine i påsk.

TV 5 Monde har drygt 235 miljoner tittare och serien kommer sändas i över 200 länder.TV5-Monde är en franskspråkig internationell tv-kanal med allmänt innehåll som grundadesår 1984. Det är en mångkulturell kanal som vill erbjuda program med allmänt innehåll ochhumanistiska värderingar med tonvikt på kvalitet, innovation och upptäckt. Programmen geruttryck för kanalens motto: ”Att här visa det som kommer från någon annanstans, att där visadet som kommer härifrån”.