Korshags såser och sallader, nu även på Ica

Sedan början av året finns Korshags sortiment av rökt och gravad fisk centralt listat på Ica. Till många kunders glädje kompletteras nu fiskhyllan med Korshags såser och sallader.

- Att vi får möjlighet att erbjuda ett mer komplett sortiment via samtliga Ica butiker över hela landet är fantastiskt roligt, säger Jonas Selander, Försäljningschef på Korshags Food AB. Det är en efterlängtad nyhet för våra kunder att de nu kan köpa ett ännu bredare sortiment av våra produkter i sin närmaste butik.

- Bland produkterna märks framförallt de nyligen lanserade laxsalladerna, men även de klassiska såserna Hovmästarsås, Romsås, Örtagårdssås och Aioli, säger Pernilla Korshag, Marknadschef på Korshags Food AB. Ambitionen är att använda riktigt bra råvaror och så få tillsatser som möjligt. Till exempel så baserar vi våra röror på äkta majonnäs och laxsalladerna har en mycket hög andel lax.

Vill du prova Korshags såser och sallader? Från slutet av september finns de tillgängliga i välsorterade Ica butiker. Sedan tidigare finns Korshags såser och sallader tillgängliga på bl.a. mathem.se och i utvalda Coop butiker i sydvästra Sverige. Hittar du inte våra produkter i din favoritbutik, fråga gärna butikspersonalen som är lyhörd för önskemål!

Produktinformation:

Laxsallader – NYHET 2016!
Vill du äta mer fisk, men har svårt att hitta roliga alternativ? Då kan Korshags tre krämigt goda laxsallader vara värda att prova. Passar utmärkt som spread på knäcke, till tapas, bakad potatis, paj, baguette, sallader, pasta m.m.

• Laxsallad på kallrökt lax, 200 g resp. 2,5 kilos hink
    Krämig sallad gjord på Korshags kallrökta lax. Smaksatt med egentillverkad sötstark senap. Salladen innehåller 52% lax, kallrökt på gammaldags vis med färskflisad alved, toppad med enbär. Äkta majonnäs (78% fetthalt). Rekommenderat pris: 39,95 kr/200 g burk.
  • Laxsallad på varmrökt lax, 200 g resp. 2,5 kilos hink
    Krämig sallad gjord på Korshags varmrökta lax. Balanserad smak av alrök med ett fräscht inslag av purjolök. Salladen innehåller 49% lax, varmrökt på gammaldags vis med färskflisad alved, toppad med enbär. Äkta majonnäs (78% fetthalt). Rekommenderat pris: 39,95 kr/200 g burk.
  • Laxsallad på gravad lax, 200 g resp. 2,5 kilos hink
    Krämig sallad med rund karaktär gjord på Korshags gravade lax. Tydlig smak av citron och dill. Salladen innehåller 33% lax, gravad enligt familjens recept från 1940-talet. Äkta majonnäs (78% fetthalt).Rekommenderat pris: 39,95 kr/200 g burk.

Såser – Perfekt till fisk och skaldjur!

• Hovmästarsås, 200 g
    Förstklassig Hovmästarsås, baserad på stark, egentillverkad grovkornig senap, original (tillverkad enligt originalrecept från 1928). Tydliga inslag av senapsfrö och dill. Klassiskt tillbehör till både gravad & kallrökt lax. Även gott till krabba.Rekommenderat pris: 19,95 kr/200 g burk.
  • Romsås, 200 g
    Klassisk sås som passar perfekt till fisk. Fin smak av stenbitsrom & dill. Riktiga råvaror, som äkta majonnäs, crème fraiche och vin. Rekommenderat pris: 28,95 kr/200 g burk.
  • Örtagårdssås, 200 g
    Pikant sås med tydlig smak av klassiska örter. Riktiga råvaror, som äkta majonnäs & gräddfil. Riktigt gott till varmrökt och inkokt lax. Rekommenderat pris: 19,95 kr/200 g burk.
  • Aioli, 200 g
    Krämig med tydlig smak av vitlök. Riktiga råvaror, bl.a. äkta majonnäs (78% fetthalt). Lika gott till fisksoppa som till en fin köttbit. Utmärkt som dip till räkor och kräftor. Rekommenderat pris: 19,95kr/200 g burk.

Senap – Riktigt stark!

• Senap, Original, 250 g
    Grovkornig, stark senap med mycket karaktär. Tillverkas av Korshags sedan 1993; fortfarande efter det ursprungliga receptet från 1928. Servera till ugnsgratinerad falukorv; grönkål och skinka, lutfisk m.m. Rekommenderat pris: 19,95 kr/250 g burk.
  • Senap, Söt & stark, 250 g
    Slät, söt & stark senap. Tillverkas av Korshags sedan 1993. Passar utmärkt till de flesta korvrätter. Rekommenderat pris: 19,95 kr/250 g burk.

Korshags sortiment:http://www.korshags.se/produkter