KungSängen öppnar butik i Karlstad

Pressmeddelande   •   Aug 15, 2019 14:21 CEST

Sängtillverkaren KungSängen expanderar ytterligare och öppnar ännu en ny butik för året, den här gången i Karlstad.

- Flera andra aktörer på marknaden har fått stänga sina fysiska butiker, därför är vi extra stolta över att ha kundernas fortsatta förtroende på de platser vi finns representerade. Att efterfrågan på våra sängar dessutom är så stor att vi har möjlighet att öppna nya butiker, för att skapa ännu större tillgänglighet för våra kunder. Det känns som en väldigt positiv trend för oss, säger Peter Gustafsson, VD på KungSängen.

KungSängen har egen sängtillverkning och de flesta sängarna produceras efter kundorder, av svenskt trä, för hand i den egna fabriken i Enköping. KungSängens sängar säljs endast i egna butiker och i företagets webbshop. De senaste åren har stora satsningar gjorts i företaget med bland annat utveckling av sortiment, butikskoncept, webbshop och varumärkesplattform. Den svenska aktören har 33 butiker runt om i landet.

KungSängen – en ny butik på handelsplatsen Bergvik i Karlstad.

- Karlstad har länge varit inringad på vår etableringskarta. Vi är riktigt glada att nu komma i mål med en butik på orten. Det blir en butik i bästa läge, med vårt nya butikskoncept där kunderna kan förvänta sig en personlig service, av våra kunniga och välutbildade sängexperter. I slutet av september räknar vi med att slå upp dörrarna till den nya butiken i Bergvik. Om vi tittar på fler lämpliga lägen i landet att öppna nya butiker kan jag inte avslöja, säger Nicklas Thuvesson, säljchef på KungSängen.

Uppgraderade butiker

Även KungSängens befintliga butiker uppgraderas allt eftersom med det nya butikskonceptet. Under hösten kommer flera av KungSängens butiker att nyinvigas med det nya konceptet som är framtaget för att ge kunderna inspiration, kunskap och vägledning.

Anna Björkegren
Marknadschef KungSängen