GoTravelings chefsredaktör Lina Skandevall är konferencier på årets lakritsfest

Den danska lakritskungen Johan Bülow är en av många gäster som besöker festivalscenen och konferencieren Lina Skandevall under Lakritsfestivalen 21-22 mars. Hon är chefredaktör för den svenska versionen av det danska digitala resemagasinet GoTraveling som just nu lanseras. Tillsammans med Icelandair och Nammi Godis arrangerar hon under Lakritsfestivalen en resetävling till Island.

Festivalscenen har fått en allt mer central roll i takt med att Lakritsfestivalen har vuxit och när lakritsbranschen har börjat blomstra. Lina Skandevall är för andra året festivalens konferencier och hon har också bidragit till scenens ökade popularitet. I år gästas scenen och Lakritsfestivalen för första gången av Johan Bülow, en av väldens främsta lakritsmakare. Han kommer bland annat att bjuda på nytillverkad lakrits i sin monter och ge exklusiva intervjuer för svensk media.

”Jag hoppas att vi ska slå publikrekord och att det blir lika god stämning som det var förra året. Det var väldigt roligt att få stå på scen med inspirerande kockar, att få lyfta fram de främsta lakritsproducenterna och att få äta så mycket fantastiskt lakrits”, säger Lina Skandevall. Hon är ägare av kommunikationsbyrån Skandevall Media AB och nyutnämnd chefredaktör för det interaktiva resemagasinet GoTraveling som just har haft Sverigepremiär.

I samband med det ordnar hon under Lakritsfestivalen därför en resetävling till Island, lakritslandet som startade trenden att blanda lakrits och choklad redan för över 50 år sedan. Tävlingen sker via GoTravelings interaktiva och kostnadsfria resemagasin. Mer information kommer att finnas i GoTravelings monter intill festivalscenen.

”I det här första numret av GoTraveling har vi med ett reportage från Nordisland. Och med tanke på att en av svenskarnas favoritgodis just nu, Djupur, kommer från Island så tyckte vi att fokus borde ligga där. Det är dessutom ett av mina absoluta favoritresmål. Så vinsten, som sponsras av Icelandair, är en weekendresa för två till Island”, berättar Lina Skandevall.

Under Lakritsfestivalen visar Lakrids by Johan Bülow hur de kokar och handrullar lakrits, samtidigt som de kommer att grädda lakritskakor och göra lakritste i sin monter. På söndag 22 mars kl.14 blir Johan Bülow intervjuad av Lina Skandevall på festivalscenen. Mediarepresentanter kan boka intervju med Johan Bülow via PR-ansvarig i Sverige, jovana@goodpr.se, t.o.m. torsdag 19 mars.

Stor pressvisning inför Lakritsfestivalen 21-22 mars
Välkommen till pressvisning inför Lakritsfestivalen - i år med premiären av Glassfestivalen. Det blir vinprovning, lakrits- och glassbuffé, lakritsmassage- och trolleri. Dessutom visas en lakritsskulptur av den internationellt erkända konstnären Alannah Robins och Arlas PR-chef Mikael Lindgren presentar den nya undersökningen Svenskarnas glassvanor 2015.

När: Torsdag 19 mars kl.15-17
Var: Quality Hotel Globe
Anmälan: anette@lakritsfestivalen.se (pressvisningens deltagarna blir automatiskt
pressackrediterde)

Pressackreditering
Välkommen att endast ackreditera dig som press till Lakritsfestivalen 21-22 mars 2015 genom att maila till info@lakritsfestivalen.se. Även aktiva och lakritsintresserade bloggare är välkomna att pressackreditera sig.

Tuija Räsänen, ägare av Choklad & Lakrits Sverige, arrangör för Lakritsfestivalen,
08-210 210, 0738-44 02 04, tuija@lakritsfestivalen.se.

Anette Jonsson, marknadsansvarig för Lakritsfestivalen,
0709-301 269, anette@lakritsfestivalen.se.

Lakritsfestivalen, Sankt Eriksgatan 99, 113 31, Stockholm, info@lakritsfestivalen.se.

Lakritsfestivalen är Sveriges årliga lakritsfest, en fest fylld med goda smakupplevelser, spännande aktiviteter och ny kunskap om lakrits. Syftet är att vara en mötesplats för lakritsälskare, producenter och återförsäljare. Lakritsfestivalen hålls i år för sjunde året och äger rum 21-22 mars på Annexet vid Ericsson Globe.

Biljettlänk till båda dagarna: http://www.axs.com/se/series/1193/lakritsfestivalen-tickets?skin=sga

Läs mer på www.lakritsfestivalen.se, www.facebook.se/lakritsfestivalen,www.twitter.com/Lakritsfestival och www.instagram.com/lakritsfestivalen sam twww.lakritsifestivaalit.com och www.facebook.com/lakritsifestivaalit.

Bakom Lakritsfestivalen finns Choklad & Lakrits Sverige och ägaren Tuija Räsänen som också är Lakritsfestivalens arrangör. Företagets fokus är att hitta kvalitétschoklad och lakrits från hela världen. Idag har företaget butik i Stockholm och på webben.

Bakgrunden till Lakritsfestivalen är att Tuija Räsänen upptäckte det stora behov lakritsälskare har att prata om sitt lakritsintresse, hitta lakritsprodukter de smakat en gång och att möta andra med samma passion. Utöver den årliga lakritsfesten hålls också regelbundna lakrits- och chokladprovningar.

Läs mer på www.chokladolakrits.se.

• lina skandevall
  • johan bülow
  • lakrids by johan bülow
  • konferencier