Nyhet! Larsa Foods introducerar ekologisk getmjölksyoghurt från Grekland

I år firar livsmedelsföretaget Larsa Foods 20 års i branschen. Företaget var först med att introducera 10 % naturell yoghurt i hink och den turkiska yoghurtdrycken Ayran i början av 90-talet. I samband med jubileumsåret tar Larsa tillfället i akt att komplettera sitt yoghurtsortiment med ytterligare en unik yoghurtprodukt med smak av östra Medelhavet.

Larsas ekologiska getmjölksyoghurt innehåller inga tillsatser utan endast färsk ekologisk grekisk getmjölk och levande yoghurtkultur. Larsas Getmjölksyoghurt har en krämig och len konsistens trots den låga fetthalten på bara 4 %. Smaken är frisk och mild och passar till både frukost och mellanmål eller i matlagning. Den ekologiska getmjölkens fördelar är många. Getmjölk är skonsam för hjärta och kärl eftersom den större andelen korta och mellanlånga fettsyror i getmjölken gör att den inte är lika kolesterolhöjande som komjölk. Den innehåller även bioaktiva peptider som sägs sänka blodtrycket och vara hälsofrämjande. Larsas Ekologisk getmjölksyoghurt kommer finnas på utvalda butiker från v. 45 och lanseras i samband med Mitt kök-mässan i Stockholm v. 44. I Larsas yoghurtsortiment finns även Fårmjölksyoghurt 6, 4 % 200g, äkta Grekisk yoghurt 10 % 200g, Naturell yoghurt 10 % 1 kg och yoghurtdrycken Ayran.

Maria Meizar, marknadschef, Larsa Foods AB, maria@larsafoods.se, tel 08-640 60 91

• ekologi
  • grekiskyoghurt
  • ekologisk getmjölksyoghurt

Larsa Foods är ett familjeföretag som sedan 1994 introducerat många genuina smakupplevelser från Medelhavet till Sverige. Namnet Larsa kommer ursprungligen från en forntida stad i södra Mesopotamien och speglar företagets inriktning på mat från östra Medelhavet. Larsas produkter är idag listade hos bland annat Bergendahls och Axfood samt hos välsorterade livsmedelsbutiker runt om i Sverige Följ oss på Twitter, Facebook

Nyhet! Larsa Foods kompletterar Ica´s vitostsortimentet med ekologisk getost från Grekland!

Det stora intresset för ekologisk och hälsosam mat som getmjölk samt influensen av nya matkulturer gör att konsumtionen av vitostar och yoghurt växer stadigt i Sverige. Larsa´s ekologiska getost från Grekland är en krämig vitost med lätt sälta och syrlighet samt en aromatisk smak av getmjölk. Getternas bete, Larsas unika vitostrecept och ostens mognad ger den här vitosten en unik karaktär!

Larsa fyller 20 år! Det firar vi med att hurra för vår yoghurt & ayran!

Nu när vi firar Larsas 20-års jubileum kommer både Ayran och yoghurtlocken att prydas av en jubileumslogga. Kan ni tänka er att det är 20 år sedan Larsas grundare, Husam Meizar, introducerade den första hinken Naturell 10 % yoghurt och Ayran på den svenska marknaden! Bägge produkter blev snabbt populära i storkök och restaurang och har idag, precis som  många hushåll runt östra Medelhavet, b