”Släck törsten med kultur” - Larsa Foods i samarbetet med Sommarscen Malmö 2013

För åttonde året i rad kan du uppleva Sommarscen Malmö på inte mindre än 35 olika spelplatser runt om i Malmö. Sammanlagt ges upp emot 150 föreställningar, konserter och filmvisningar och det är traditionsenligt fri entré på samtliga evenemang. Larsa och Sommarscen Malmö står även i år som gemensam värd för ett allsångsuppträdande i Pildammsparken den 26 Juni och Larsa bjuder som vanligt på ayran och tilltugg till alla som kommer.

2013 års budskap från Larsa och Sommarscen Malmö ”Släck törsten med kultur” visar på Malmös rika kulturutbud, vilket även har blivit en identitet för staden. Inte minst i år då Malmö stått som uppskattad värd för Eurovision Song Contest.

Hoppas att vi ses!

Larsa & Sommarscen Malmö

Om samarbetet

Mellan den 14 juni-10 augusti 2013 kommer Sommarscens färgglada logga och budskap ”Släck törsten med kultur att spridas med Larsas Ayran över hela landet. Sommarscen Malmö arbetar för att göra Malmö till en attraktiv kulturstad för alla och för att väcka nyfikenhet för scenkonst och film i alla former. Larsa Foods sponsrar kulturella evenemang, där många människor kan mötas på ett enkelt sätt. Möten mellan människor, mat och kultur generar ringar på vattnet vilket även skapar kreativitet, spontanitet, nyfikenhet och även kulturell förståelse.

Företagets namn, Larsa, har en historisk betydelse och kommer från en forntida stad i södra Mesopotamien. Civilisationens vagga förläggs oftast till Mesopotamien för omkring 5 000 år sedan som då var en av världens mest högtstående kulturer med starkt inflytande på sina grannländer.

• ayranbylarsa
  • event&kultur
  • larsa foods

Larsa Foods är familjeföretag som sedan 1994 introducerat många genuina smakupplevelser från Medelhavet i svenska matbutiker. Följ oss på Twitter, Facebook & Instagram