Blogginlägg -

Demo: Se hur du snabbt upptäcker och oskadliggör cyberhot med Threat Lifecycle Management (TLM)

Principen är enkel. Ju tidigare ett cyberhot upptäcks desto större är möjligheterna att förhindra eller begränsa skadorna. För organisationer med en effektiv helhetslösning där säkerhetsövervakning och dataanalys är automatiserade kan tiden för upptäckt och åtgärd ofta förkortas betydligt.

Se filmen som visar hur TLM fungerar i praktiken»

Boka en egen demonstration för ditt säkerhetsteam»

• Datasäkerhet

• cyberhot
  • intrång
  • security information and event management
  • tlm

LogRhythm lanserar ny version av sin avancerade nätverksövervakning

Datasäkerhetsföretaget LogRhythm lanserar en ny version av sin plattform för avancerad nätverksövervakning. Version 7.2 är utvecklad och optimerad för att erbjuda marknadens mest effektiva helhetslösning inom s.k. threat lifecycle management. Den nya versionen är i högre grad automatiserad och användaren kan med hjälp av ett Security Operations Center (SOC) göra ännu mer kraftfulla dataanalyser.

Datasäkerhetsföretaget LogRhythm får prestigefylld Gartner-utmärkelse som ledande SIEM-företag

Datasäkerhetsföretaget LogRhythm har för femte året i följd utsetts till ledande företag av SIEM-tjänster (Security Information and Event Management). Utmärkelsen tillkännages i årets upplaga av Gartners rapport “Magic Quadrant for Security Information and Event Management”. Motiveringen är att LogRhythm utmärkt sig genom att nå uppsatta mål och visa på synnerligen stark förmåga att leverera.

Ett år kvar till GDPR – då om inte förr blir kunskap till makt

Med mindre än ett år kvar tills GDPR träder i kraft känns uttrycket att kunskap är makt mer aktuellt än någonsin. Med de nya dataskyddsreglerna kommer företag som drabbas att i ännu högre utsträckning bedömas utifrån vad de vet om intrånget och hur snabbt de agerar. Med tanke på att det heller inte är frågan om utan när man drabbas av dataintrång blir kunskap avgörande när intrånget är ett faktum.