Kreditvärdighet AA har tilldelats MediaAnalys AB

MediaAnalys har erhållit kreditvärdighet AA vilket innebär god kreditvärdighet enligt Soliditets värderingssystem, som baseras på cirka 2 400 beslutsregler. AA (Dubbel-A) är den högsta rating ett aktiebolag kan få om bolaget är yngre än 10 år.

Soliditet är Nordens ledande leverantör av kredit- & affärsinformation och ingår i Bisnode AB, som är Europas ledande utgivare av digital affärsinformation med tjänster inom kredit-, marknads- och produktinformation.

Med hjälp av Soliditets kreditvärderingssystem kan företag fatta snabba, säkra och lönsamma beslut. Man kan göra affärer med alla men ser genom rating och rekommenderad kreditlimit när man bör begära förskottsbetalning, begränsa eller öka kreditbeloppet. AAA-rating är Soliditets värderingssystem som baseras på fler än 2 400 beslutsregler. Modellen erbjuder en bred tillämpning i både kredit- och marknadssammanhang som tex kreditgivning, prospektsökning och upphandlingar.

"Att vi erhåller kreditvärdighet AA visar att vi är ett stabilt bolag med en sund och god ekonomi" säger VD Henrik Zobal

För mer information, vänligen kontakta:
Henrik Zobal, VD, MediaAnalys +46 480 780811

• soliditet