Jonas Magnusson blir Marabous nya chokladkung

Jonas Magnusson blir Marabous nya chokladkung

STOCKHOLM, Sverige - 10 december 2015

Det globala snackingföretaget Mondelez International med varumärken som Marabou, Oreo och Oboy har utsett Jonas Magnusson till ny Managing Director Sweden HUB. Jonas kommer att ha övergripande ansvar för Mondelez verksamhet i Sverige, Finland och Danmark.

Jonas Magnusson har en lång och gedigen bakgrund inom Mondelēz International och började sin karriär på Mondelēz 2002 (dåvarande Kraft Foods). Genom åren har han innehaft flera seniora roller inom marknad och sälj och kommer senast från en roll som Sales Director för Mondelez i Sverige.

– Jag ser fram emot denna spännande utmaning. Mondelez är ett fantastiskt bolag med otroligt kompetenta människor och världsledande varumärken, att få fortsätta min karriär här känns fantastiskt roligt, säger Jonas Magnusson.

Jonas kommer ta över rollen som Managing Director för den svenska hubben som består av Sverige, Finland och Danmark.

– Vi går in i en otroligt spännande tid där vi bland annat firar att Marabou fyller 100 år. Min vision är att varumärken som Marabou kommer fortsätta nå stora framgångar i minst 100 år till, fortsätter Jonas Magnusson.

Jonas tar över rollen efter Mike Taylor och kommer vara stationerad på Mondelez-kontoret i Upplands Väsby.

– Jonas har konsekvent levererat starka resultat och han har en förmåga att skapa högpresterande teams. Jonas har också varit en viktig ledare i den nordiska verksamheten och jag tror att hans förmåga att leverera resultat och hans passion för människor gör honom till en perfekt ledare för den svenska hubben framöver, säger Mary Barnard, President Northern Europe Mondelez.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Kristian Hvilen
Mobile: +47 924 36 920
E-mail: khvilen@mdlz.com

Mondelēz International, Inc. (NASDAQ: MDLZ) är ett globalt snackingföretag, med proforma 2014 intäkter på mer än 30 miljarder USD. Genom att skapa små, goda ögonblick i 165 länder, är Mondelēz International världsledande inom kex, choklad, tuggummi, sockerkonfektyr och pulverdryck, med miljarddollarvarumärken såsom Oreo, LU och Nabisco kakor; Cadbury och Milka choklad; Trident tuggummi och Tang pulverdryck. I vår svenska produktportfölj har vi välkända varumärken som Marabou, Daim, Aladdin, V6, Stimorol och O'boy. Mondelēz International är en stolt medlem av Standard and Poor's 500, NASDAQ 100 och Dow Jones Sustainability Index. Besök www.mondelezinternational.com eller följ oss på Twitter på www.twitter.com/MDLZ.