Nyhet! Marabou Premium EKO Mjölkchoklad – en nyhet i det ekologiska sortimentet från Marabou Premium.

Marabous första ekologiska mjölkchokladkaka är äntligen här!

Idag presenteras Marabou Premium EKO Mjölkchoklad– ett efterlängtat tillskott till den ekologiska Marabou-familjen. Mondelez International som äger varumärket Marabou, utökar sitt ekologiska sortiment av chokladkakor i Norden.

Marabou Premium EKO

I början av 2000-talet lanserade Marabou ett sortiment av mörk choklad med hög kakaohalt – Marabou Premium. Chokladen är tillverkad av högkvalitativa kakaobönor från noggrant utvalda kakaosorter.

Sedan förra året finns två ekologiska varianter i sortimentet och nu utökar man således med ytterligare en smak. Den nya produkten har en len smak med en kakaohalt på 37 procent.

Ekologisk Kakao & Cocoa Life

Det ekologiska sortimentet ingår i Mondelēz nya strategi ”Snacking made right”. Strategin syftar till att utbilda konsumenterna i näringsinnehåll men även till att uppmuntra till ansvarfull konsumtion och tillhandahåll bättre produkter i företagets portfölj. EKO-sortimentet är en del av Cocoa-Life programmet, ett hållbarhetsprojekt som arbetar för att förbättra kakaoproducenternas samhällen och försörjningskedja. Marabou Premium har varit en del av Cocoa Life-programmet sedan 2015. Målet för Mondelēz International är att enbart använda sig av kakao som är producerad på ett hållbart sätt, främst genom insatserna genom Cocoa Life.

– Efterfrågan på ekologiska produkter ökar och även vi vill ta vårt ansvar och erbjuda ekologiska alternativ. Vi hoppas att denna EKO-mjölkchokladkaka kan bli en ny favorit hos våra konsumenter, säger Niklas Larsson, Sr. Brand Manager Marabou Chocolate.

Nya Marabou Premium EKO Mjölkchoklad väger 90 gram och lanseras i butik under v.39.

Kontaktuppgifter:

Niklas Larsson

Sr. Brand Manager Marabou Chocolate

niklas.larsson@mdlz.com

Mondelēz International, Inc. (NASDAQ: MDLZ) är ett globalt snackingföretag, med proforma 2016 intäkter på mer än 25 miljarder USD. Genom att skapa små, goda ögonblick i 165 länder, är Mondelēz International världsledande inom kex, choklad, tuggummi, sockerkonfektyr och pulverdryck, med miljarddollarvarumärken såsom Oreo, LU och Nabisco kakor; Cadbury och Milka choklad; Trident tuggummi och Tang pulverdryck. I vår svenska produktportfölj har vi välkända varumärken som Marabou, Daim, Aladdin, V6, Stimorol och O'boy. Mondelēz International är en stolt medlem av Standard and Poor's 500, NASDAQ 100 och Dow Jones Sustainability Index. Besök www.mondelezinternational.com eller följ oss på Twitter på www.twitter.com/MDLZ.