Mondelez advarer forbrukere som er allergiske mot hasselnøtter

Mondelez advarer forbrukere som er allergiske mot hasselnøtter

OSLO, Norge – 21/12/15

Mondelez advarer forbrukere som er allergiske mot hasselnøtter:Freia Melkesjokolade Eventyr 24 g kjøpt på Nille og Europris i perioden september til desember 2015 kan inneholde hasselnøtter.

På grunn av en emballasjefeil i produksjonen, har et antall produkter som har Freia Melkesjokolade Eventyr 24 g emballasje, dessverre fått Firkløver sjokolade som innhold. Firkløver inneholder hasselnøtter, mens Freia Melkesjokolade ikke inneholder hasselnøtter. Hasselnøtter er derfor ikke angitt som ingrediens på emballasjen.

Det berørte produktet er Freia Melkesjokolade Eventyr 24 g, merket med:
LOT kode OGO0353151
Best før dato 31.05.2016

Sjokolader med feil innhold kan sendes til Mondelez Norge Kundeservice. Adresse og kontaktinformasjon finnes på emballasjen. Eventuelle kostnader knyttet til dette vil refunderes.

Merk! Denne advarselen gjelder kun for nevnte LOT kode og best før dato. Det er ingen andre datoer eller koder som er berørt.

Dersom man ikke er allergisk er det ingen fare forbundet med det nevnte produkt.

Kontakt:
Kristian Hvilen
Email: khvilen@mdlz.com

Mondelēz International, Inc. (NASDAQ: MDLZ) er et globalt snacking-selskap, med proforma 2014-inntekter på mer enn 30 milliarder USD. Ved å skape små, gode øyeblikk i 165 land, er Mondelēz International verdensledende innenfor kjeks, sjokolade, tyggegummi, sukkervarer og pulverdrikker, med milliard-dollar-varemerker som Oreo, LU og Nabisco kaker; Cadbury og Milka sjokolade; Trident tyggegummi og Tang pulverdrikke. I vår norske produktportefølje har vi velkjente varemerker som Freia, Kvikk Lunsj, Kong Haakon, Daim, V6, Stimorol, Philadelphia, Regia, O’boy, Oreo og Ritz. Mondelēz International er stolt medlem av Standard and Poor's 500, NASDAQ 100 og Dow Jones Sustainability Index. Besøk www.mondelezinternational.com eller følg oss på Twitter på www.twitter.com/MDLZ.