Nya Daim och Japp Bites, det perfekta filmgodiset för hela familjen

Nya Daim och Japp Bites, det perfekta filmgodiset för hela familjen

De välkända chokladfavoriterna Daim och Japp lanseras nu i ett nytt utförande, nämligen som små bites samlade i en påse som hela familjen kan dela på. Nya Bites är ett perfekt filmsnack som enkelt kan ätas ur förpackningen.

Vi är alla bekanta med den mjuka och smaskiga Jappen som tillsammans med krispig Daim nu presenteras på detta lekfulla sätt.

– Att äta choklad är att umgås och vi vill skapa förutsättningar för familjen att samlas kring sina helgfavoriter. De är lätta att äta, enkla att dela med sig av och de oinslagna bitarna är perfekta att mumsa i sig framför tv:n, säger Sara Sjöholm, PR-ansvarig på Marabou.

Nya Marabou Daim och Japp Bites väger 145 respektive 150 gram. Bites-versionerna av de mjuka och krispiga chokladbitarna ligger oinslagna i påsen och lanseras under v.17

Sara Sjöholm
ssjoholm@mdlz.com

Mondelēz International, Inc. (NASDAQ: MDLZ) är ett globalt snackingföretag, med proforma 2014 intäkter på mer än 30 miljarder USD. Genom att skapa små, goda ögonblick i 165 länder, är Mondelēz International världsledande inom kex, choklad, tuggummi, sockerkonfektyr och pulverdryck, med miljarddollarvarumärken såsom Oreo, LU och Nabisco kakor; Cadbury och Milka choklad; Trident tuggummi och Tang pulverdryck. I vår svenska produktportfölj har vi välkända varumärken som Marabou, Daim, Aladdin, V6, Stimorol och O'boy. Mondelēz International är en stolt medlem av Standard and Poor's 500, NASDAQ 100 och Dow Jones Sustainability Index. Besök www.mondelezinternational.com eller följ oss på Twitter på www.twitter.com/MDLZ.