En nyhet från Marabou - BIG Taste Japp

Om Marabou Peanut Caramel är en god nyhet? Japp!

Nu gör senaste tillskottet i Marabous Big Taste-serie storstilad entré. I denna ljuvliga chokladbit ryms både söt och len karamellkräm, såväl som salta knapriga jordnötter – en kombination som verkligen är extra allt.

Genom att låta söta små stycksaker ta plats i den klassiska chokladen har Marabou lyckats kombinera flertalet nya favoritsmaker. Sist ut var Marabou Co-Co, en succé som ger den nya chokladkakan stora skor att fylla.

Som tur är den nya chokladkakan sensationell på alla sätt och denna gång är det ingen mindre än allas vår älskade Japp som får en hedersplats i Marabous Big Taste-serie. I Japp Peanut Caramel samsas söt karamell med len kolasås och salta jordnötter – en kombination som är generös i smak, fyllning och storlek.

- I Japp Peanut Caramel kommer vår klassiska Japp verkligen till sin rätt. Dess söta, lena fyllighet bryts av med jordnötternas krispiga sälta och skapar en fullspäckad smaksensation. Japp Peanut Caramel tummar inte på något, den är verkligen extra allt, säger Niklas Larsson, varumärkschef för Marabou.

Nya Marabou väger 276 gram och för-lanseras exklusivt på Hemmakväll den 12 april.

Kontakt:

Niklas Larsson

niklas.larsson@mdlz.com

Mondelēz International, Inc. (NASDAQ: MDLZ) är ett globalt snackingföretag, med proforma 2016 intäkter på mer än 25 miljarder USD. Genom att skapa små, goda ögonblick i 165 länder, är Mondelēz International världsledande inom kex, choklad, tuggummi, sockerkonfektyr och pulverdryck, med miljarddollarvarumärken såsom Oreo, LU och Nabisco kakor; Cadbury och Milka choklad; Trident tuggummi och Tang pulverdryck. I vår svenska produktportfölj har vi välkända varumärken som Marabou, Daim, Aladdin, V6, Stimorol och O'boy. Mondelēz International är en stolt medlem av Standard and Poor's 500, NASDAQ 100 och Dow Jones Sustainability Index. Besök www.mondelezinternational.com eller följ oss på Twitter på www.twitter.com/MDLZ.