Coco Transistor presenterar singel aktuella Like Swimming på Kåken i Stockholm 1/4!

Coco Transistor har flyttat in på Kåken (Regeringsgatan 66, Stockholm)och kommer regelbundet att bjuda på livespelningar under våren 2015! Den 1 April är det Like Swimming som spelar Kåken, 21- 02, live ca 21.30, fri entré

Like Swimming släpper ny singel och firar över 2.5 miljoner lyssningar på Spotify (igår gick de över 1 miljon med förra singeln ”A Room of Her Own”) med spelning på KÅKEN! Debutalbumet ‘Structures’ släpptes i höstas och fick ett varmt mottagande av media. Culture Collide kallar dem “Must hear Swedish indie pop”, MTV IGGY skriver “the melodies are quite magical” och Renowned for Sound beskriver albumet som “full of litte surprises that will ultimately leave you satisfied”. Nu följs albumet upp av singeln ICARUS, och senare under våren väntas en akustisk EP med låtar från debutalbumet - "tiny Structures".

Sandra - Choco Canel- Bergman står för musikvalet före och efter spelningen vilket innebär en
blandning av soul, beats, funk, grime, jazz, bossa nova, lounge, electroswing mm

Facebooklänk till eventet

A room of her own av Like Swimming på Spotify