Elin Namnieks släpper singeln "Way Down in Tokyo"

Framgångarna står som spön i backen för Elin Namnikes. 24 maj släpps singeln "Way Down in Tokyo" Just nu spelar hon på de hetaste showcase festivalerna i europa, Westway Lab (april), The Great Escape (Maj), Midem (Juni) och Live at Heart (September).

- Way down in Tokyo är känslomässig förvirring samlad i text och musik. När en relation helt enkelt är oklar, och du vet varken vad du själv eller den andra personen känner, säger Elin Namnieks

- Låten är skriven tillsammans med Laila Samuels från Norge och Ole Söderberg från Kalmar. Vi skrev den på ett låtskrivarcamp i Berlin och fick mycket inspiration av lägenheten som vi satt i som var full med färg och målningar, fortsätter Elin

Redan i tidig ålder började Elin Namnieks sin musikaliska resa som singer/songwriter mitt ute i de småländska skogarna. 2015 blev hon inbjuden till Los Angeles för att spela in sin debut-EP som sedan släpptes året därpå. Efter hundratals spelningar och många timmar i studion så utvecklades musiken till mer elektronisk pop. Singlarna ”Got No Time” och ”Girl in the Car” har båda kommit med på Spotify:s New Music Friday listor världen över och Elin blev även en av årets tio svenska ”INES Talents” under 2018. Nu, 2019, väntar både ny musik och många spelningar. I år spelar hon på den svenska Showcasefestivalen Live at Heart för tredje året i rad, Westway Lab i Portugal, The Alternative Escape i England och Midem i Frankrike.

Musichelp

• way down in tokyo