3 dagar, 3 städer - det bästa från Mynewsday 2015

3 dagar, 3 städer - det bästa från Mynewsday 2015

I flera månader har vi arbetat med förberedelserna inför Mynewsday i Malmö, Göteborg och Stockholm - och inte minst sett fram emot det! Under tre datum i november drog vi åter igång årets största PR-event med fler gäster än någonsin. Under temat "Våga tänka nytt" hade vi fler än 1200 deltagare från olika branscher men med en sak gemensamt, intresset och engagemanget för marknadsföring, PR och kommunikation.

Den 2:a november bjöd vi in våra kunder och andra intresserade inom branschen till Malmö Live och samma talare följde med oss vidare på turnén till Göteborg den 4:e november där vi höll till på Lisebersteatern. Sista och största evenemanget höll vi åter igen på Hotel Rival i Stockholm den 11:e november. Vi hade totalt 10 olika talare, alla med olika inriktningar. Vi ville fånga de olika perspektiven som finns inom marknadsföring och för den bransch vi verkar inom.

Under dessa tre dagar fick vi inspireras av Johanna Cargioli (Lagerhaus), Malin Zetterlund (Bond Communication), Jonathan Bean (Mynewsdesk), Frida Boisen (Bonnier Tidsskrifter), Leo Razzak, Sofia Juhlin (Mynewsdesk), Frida Färlin & Maria Starck (Madder), Kajsa Svärd (IF) och Torbjörn Isacson (SvD). Vi fick bland annat lära oss om kreativ och nytänkande kommunikation, vad som händer när ett företag inte agerar utefter sina värderingar, hur du får digital succé, hur vi kan utmana vår affärsidé och fick vara med om en otroligt inspirerande och personlig resa med Leo Razzak.

Från oss var Jonathan Bean och Sofia Juhlin på scen, pratade om lyckade case, produktnyheter, förändringen som sker inom PR och marknad och delade med oss av våra egna lärdomar från kampanjen Mynewsdesk NOW.

Var du inte på Mynewsday i år eller vill du friska upp minnet?

Presentationerna från  Malmö & Göteborg

Presentationerna från  Stockholm