5 nyårslöften för kommunikatörer och PR-proffs

5 nyårslöften för kommunikatörer och PR-proffs

Nytt år, nya möjligheter? Vi är många som ser det nya året som en nystart och en utmärkt möjlighet att börja på ny kula. Mynewsdesk har plockat ut några av svenskarnas vanligaste nyårslöften och anpassat dem till den moderna kommunikatören.

1. Börja träna

Det kommer väl knappast som en överraskning att ett av de vanligaste nyårslöftena är att börja träna. Gymmen har alltid specialerbjudanden runt det nya året och ser en kraftig ökning i antal medlemmar, då många svenskar vill börja komma i beachform redan i januari.

För kommunikatören: Det gäller att hålla sig i god form för kommunikatörer och PR-ansvariga. Vår senaste undersökning visar att majoriteten av alla verksamma inte känner sig tillräckligt effektiva i sina initiativ. Hur råder man bot på detta? Vi på Mynewsdesk har skapat Digital PR Academy, en kostnadsfri onlineakademi där du kan lära dig om de senaste trenderna, best practices och bli certifierad i digital PR.

2. Läsa mer

Det är inte bara kroppen som ska ha sin träning, hjärnan behöver också stimulans. Många svenskar säger sig ha som mål att läsa mer böcker när man avlägger sitt nyårslöfte. Ljudböckers popularitet har givetvis gjort det lättare att avverka fler böcker då man har möjlighet att “läsa” på väg till jobbet utan att behöva gå omkring med en bok.

För kommunikatören: Ta en titt på några av våra mest populära e-böcker som vi har producerat den senaste tiden. Framför allt - trevlig läsning!

3. Stressa mindre

Många svenskar fokuserar på den mentala hälsan och säger sig vilja lämna den obehagliga vardagsstressen kvar i 2016. Att få mer struktur och ordning på saker och ting, oavsett om det är på jobbet eller i hemmet, för att stressa mindre brukar vara ett flitigt kommande nyårslöfte.

För kommunikatören: Organisation och struktur är A och O för att förebygga stress. Den oerhörda mängd innehåll som ska produceras är något som kommunikatörer ofta oroar sig över. Se till att planera ditt innehåll med en innehållskalender för att undvika klumpen i magen.

4. Sluta röka/snusa

Vi brukar samla på oss flera dåliga vanor med åren. Röka och snusa är exempel på några av dessa dåliga vanor. När vi vänder blad och ringer in det nya året så är det ett naturligt startskott för att bli av med någon (eller några) av våra dåliga vanor.

För kommunikatören: Även kommunikatörer har dåliga vanor. Det kan vara allt från att skriva utan en tydlig målgrupp i syfte till att inte mäta PR-initiativ på en regelbunden basis. Men nu finns det inga ursäkter längre - det är dags att bli av med de dåliga vanorna. Skriv med ett tydligt syfte, arbeta målmedvetet och utvärdera och mät alla dina kommunikationsinsatser.

5. Spendera mer tid med familjen

Jul och nyår brukar vara en tid där man umgås flitigt med både släkt och vänner. För många blir det en liten ögonöppnare att “de här vill jag spendera mer tid med”. Enligt YouGov så svarade 16% av svenskarna att de ville spendera mer tid med just familjen.

För kommunikatören: I en tid där stor del av budgeten läggs på betald media och där räckvidd på sociala medier kostar pengar så är det viktigare än någonsin att ta hand om de som står en nära. Lägg ner mer tid på att bygga upp din community, en stark familj bestående av kunder, anställda, ambassadörer och influencers.

# # #

Vill du kickstarta ditt PR-arbete under 2017? Boka en demo så visar vi hur Mynewsdesk kan hjälpa dig!

Jourhavande presskontakt

Presskontakt Pressfrågor
Adam Karseland

Presskontakt Press contact 079-075 64 25

Mynewsdesk - Det smarta sättet att skapa kännedom och relationer

Mynewsdesk hjälper företag att skapa kännedom, nå rätt målgrupp och bygga starka relationer. Vår smarta PR-plattform förenklar och effektiviserar publiceringen, distributionen och mätningen av alla dina PR- och kommunikationsinsatser. Allt på en och samma plats.

Genom att samla PR-arbetet på en plattform gör vi det enklare att bygga varumärke och samtidigt bevaka relevant media. Det hjälper företag att mäta sitt engagemang och genomslag över tid.

Mynewsdesk har 1.6 miljoner unika besökare varje månad och publicerar 80,000 inlägg per år. Över 4,000 företag världen över litar på Mynewsdesks plattform för att förbättra sina PR-insatser och av dem får 70 % upptag av media .

Läs mer på: www.mynewsdesk.com/se