#MNDAY: "Kommer att locka till skratt och gråt"

#MNDAY: "Kommer att locka till skratt och gråt"

Bättre att vara riktigt bra på en sak än halvdålig på tio. Enligt den devisen kommer Pär Johansson, föreläsare och grundare av Glada Hudik-teatern, att ta med Mynewsday-publiken på en känslofylld resa. Alla individuer har möjligheten att utvecklas, det handlar bara om de rätta förutsättningarna.

Pär Johansson behöver knappast en introduktion för den svenska publiken. Som initiativtagare och ledare för Glada Hudik-teatern har han gjort sig ett namn både som talare och gäst i olika TV-program, från Skavlan till Allsång på Skansen. Glada Hudik-teatern är en teater där utvecklingsstörda och ”normalstörda” agerar tillsammans på scenen.

Läs mer: Här är talarna till Mynewsday 2016

Han är flerfaldigt belönad både som ledare och talare. Pär visar i sitt arbete hur individer kan utvecklas, trots att de till synes har svaga förutsättningar att lyckas& — och det är det han kommer att prata om under Mynewsday.

Varför har du valt att prata om det?
— Resan med Glada Hudik-teatern, det kommer både att locka till skratt och gråt. Att ge människor en chans att utvecklas och en plats i samhället är min passion.

Årets tema på Mynewsday handlar om “att utmana” - hur utmanar du dig själv?
— Jag är extremt höjdrädd och för att utmana den rädslan så ger jag mig ibland ut på höga höjder. Det är obehagligt men man växer lite varje gång. Jag är modig på jobbet men väldigt feg privat.

Vilka andra talare ser du fram emot att se?
— Alla verkar intressanta, eftersom jag tillhör en utdöende art som varken har Facebook eller andra sociala medier så antar jag att jag har en del att lära mig.

Vad behöver din bransch göra för att hålla jämna steg med den snabba utvecklingen inom PR, kommunikation och marknadsföring?
— Fortsätta synas, höras och beröra människor.

Platserna tar slut snabbt så se till att boka dina biljetter idag!

Jourhavande presskontakt

Presskontakt Pressfrågor
Adam Karseland

Presskontakt Press contact 079-075 64 25

Mynewsdesk - Det smarta sättet att skapa kännedom och relationer

Mynewsdesk hjälper företag att skapa kännedom, nå rätt målgrupp och bygga starka relationer. Vår smarta PR-plattform förenklar och effektiviserar publiceringen, distributionen och mätningen av alla dina PR- och kommunikationsinsatser. Allt på en och samma plats.

Genom att samla PR-arbetet på en plattform gör vi det enklare att bygga varumärke och samtidigt bevaka relevant media. Det hjälper företag att mäta sitt engagemang och genomslag över tid.

Mynewsdesk har 1.6 miljoner unika besökare varje månad och publicerar 80,000 inlägg per år. Över 4,000 företag världen över litar på Mynewsdesks plattform för att förbättra sina PR-insatser och av dem får 70 % upptag av media .

Läs mer på: www.mynewsdesk.com/se