#MNDAY16: "Hoppas kunna inspirera till mer mod i vår bransch"

#MNDAY16: "Hoppas kunna inspirera till mer mod i vår bransch"

Vad är mod? Det är något som Karin Zingmark, marknadschef på Microsoft Sverige, kommer att fokusera på när hon intar scenen på Aula Medica i Stockholm. Från satsa på att delta i Fjällmaraton till att tala inför folk, Karin är van att vara modig och utmana sig själv.

Biljetter: Köp biljetter till Malmö, Göteborg, Stockholm och Umeå!

Karin Zingmark är marknadschef på Microsoft Sverige sedan 2014 med uppdraget att driva transformation och förnya sättet man kommunicerar och bedriver marknadsföring. Hon har mer än 15 års erfarenhet av kommunikation och marknadsföring i ledande befattningar inom IT, TV och Media.

Med en stor portion nyfikenhet och ett brinnande intresse för internet är Karin med oss på Mynewsday i Stockholm och kommer prata om mod. Mod att testa nytt och mod att misslyckas. Karin kommer dela misstag hon begått och lärdomar hon dragit, och hon kommer berätta om tillfällen då hon varit rädd och osäker samt hur hon gjort för att peppa sig själv.

Läs mer: Här är talarna till Mynewsday 2016

— Jag tror att mod är så oerhört grundläggande för oss som jobbar med kommunikation idag, när medielandskapet förändras så snabbt. Jag kommer dela misstag jag begått och lärdomar jag dragit, och jag kommer berätta om tillfällen då jag varit rädd och osäker samt hur jag gjort för att peppa mig själv. Det kommer bli personligt och öppet, och jag hoppas kunna inspirera till mer mod i vår bransch!

Årets tema på Mynewsday handlar om “att utmana” - hur utmanar du dig själv?
— En av mina mest grundläggande drivkrafter är just att utmana mig själv. Jag gör det i min vardag, till exempel genom att genomföra långlopp såsom Fjällmaraton, Marcia Longa och Vasaloppet, och jag gör det i mitt yrkesliv. För många år sedan var en av mina största rädslor att tala inför folk. Nu senast utmanade jag mig själv genom att säga upp mig från en fin titel och ett tryggt jobb som marknadschef på Microsoft i Sverige för att bygga upp min egen verksamhet som frilansande rådgivare på temat kommunikation och ledarskap.

Vilka andra talare ser du fram emot att se?
— Hela talaruppställningen är smått fantastisk! Men jag är llite extra nyfiken på Emma Lindgren, och ser fram emot att bli utmanad och få mina förutfattade meningar omkullkastade!

Vad behöver din bransch göra för att hålla jämna steg med den snabba utvecklingen inom PR, kommunikation och marknadsföring?
— Generellt tror jag att Marknad/PR kommer få möjlighet att ta större utrymme i företaget. Idag kan vi mäta allt, från investerad krona till försäljning och intäkt, och det gör att marknad äntligen kan gå från att vara enbart en kostnadspost till att bli intäktsdrivande. Som marknads/kommunikationschef ska du ta den chansen! Det kräver en teknisk kompetens vi i många fall inte haft tidigare, det kräver ett affärsmässigt tänk vi i vissa fall heller inte haft och det kräver mod att sikta högt, testa och utvärdera. Go for it!

Karin Zingmark kommer endast att tala på Mynewsday Stockholm.

Platserna tar slut snabbt så se till att boka dina biljetter idag!