Hantera din digitala PR med Mynewsdesk

Pressmeddelande   •   Nov 15, 2016 14:30 CET

Mynewsdesk lanserar Digital PR Academy, en onlineakademi för kommunikatörer. De fem inledande modulerna innehåller en video, en studieguide och ett quiz. Kursdeltagare kan bli certifierade inom digital PR genom att ta ett slutprov som testar deras övergripande kunskap inom området. Syftet är att hjälpa kommunikatörer att navigera sig fram i den komplexa uppsjö av nya trender och verktyg.

De fem första modulerna är:

1. Storytelling inom PR: Så skapar du din brand story
  2. Att skapa inflytande: Från medierelationer till influencer-relationer
  3. Distribution: Så kan nya metoder hjälpa dig att nå din målgrupp
  4. Fungerar din PR-strategi? Så kan du använda data för att mäta effekten av din PR
  5. Värdet av visuell PR: Så gör bild och film ditt innehåll bättre

- Många småföretagare hamnar i en situation där de måste ta hand om företaget samtidigt som de siktar på att vara en professionell kommunikatör och marknadsförare - detta kan vara överväldigande. Vi skapade därför Digital PR Academy för att hjälpa små och medelstora företag med deras kommunikationsinsatser, säger Mattias Malmström, VD på Mynewsdesk.

Oavsett storlek på företag eller erfarenhet hos kommunikatörer så kämpar vi alla i ett digital landskap som är i ständig förändring.

- För att vara fortsatt relevanta måste erfarna kommunikatörer leverera och nå utmanande organisatoriska mål, bevisa värdet av deras avdelning samt hålla sig uppdaterade med ny teknologi, arbetsflöden, principer och kommunikationstrender. Det är ett tufft arbetsklimat, säger Jonathan Bean, CMO på Mynewsdesk.

Först ut att testa akademien och ge feedback var studenter från Berghs School of Communication. De fokuserade på innehåll, användarvänlighet samt föreslog idéer på hur man i framtiden kan skapa mervärde för yrkesverksamma som letar efter vidareutbildning på nätet.

- Digital PR Academy är en utmärkt startpunkt för människor som vill få en snabb överblick av digital PR. Den täcker många områden som de flesta kommunikatörer måste kunna hantera, säger Vincent Goodbrand, PR-student på Berghs School of Communication.

>> Gå vidare till Digital PR Academy här

Mynewsdesk kommer att fortsätta utveckla Academy genom att öka både kursutbud och handledning för att hjälpa kommunikatörer med deras respektive utmaningar. Projektgruppen välkomnar också feedback och förslag. Finns det något ämne eller verktyg som du vill att vi tittar närmare på? Kontakta oss på academy@mynewsdesk.com.

För mer information om Mynewsdesk, följ oss på:

Dela dina nyheter med Mynewsdesk. Mynewsdesk är Nordens ledande plattform för digital PR. Över 5 000 varumärken som Google, Viasat och Gröna Lund använder sina nyhetsrum på Mynewsdesk för att publicera och distribuera sina nyheter, öka sin synlighet samt knyta relationer med sin marknad och sina viktigaste journalister.

Kommentarer (2)

Som småföretagare har jag längtat efter en liknande lösning. Som ni säger: att ta hand om kommunikationen och samtidigt sköta företaget kan bli överväldigande. Ser fram emot att testa Digital PR Academy!

- Fredrik Olsson - 2016-11-16 07:35 CET

Hej Fredrik,
    vi håller med - det är svårare än man tror att hålla alla bollar i luften samtidigt.
    Jag vill önska dig lycka till med ditt företagande och jag hoppas att du får bra nytta av PR Academy!
    Vänliga Hälsningar
    Agnes Mynewsdesk