Denise Grünstein ställer ut på Operakällarens Veranda

I boken om Operakällaren, som släpptes hösten 2010, illustreras Operakällarens Kökschef Stefano Catenaccis exklusiva menyer av fotograferna; Dawid, Bruno Ehrs, Denise Grünstein och Caroline Roosmark. Denise Grünstein som var den som fick i uppdrag att illustrera Sommaren i boken ställer nu ut bilderna på Operakällarens Veranda. Utställningen är den fjärde och sista med de fotografer i mästarklass som medverkat i boken.

-          Det är en ära att en av Sveriges bästa och största fotokonstnärer Denise Grünstein ställer ut på Operakällaren. Detta visar på nytt vår höga ambition med våra konstutställningar på Operakällarens Veranda.” säger Abbe Ibrahim, VD Operakällaren.

Denise Grünstein är för de flesta känd för sina gränsöverskridande fotografiska arbeten där hon med lätthet rör sig mellan det konstnärliga rummet och sina övriga uppdrag. Förutom utställningarna Zone V, Jaisana, Figur i Landskap, Malplacé och den nya bildsviten Figure Out är hon en av Sveriges mest eftertraktade uppdragsfotografer.

Inspirationen från romantiken, ett nära förhållande till naturen, en stark förankring i konsthistorien och en outtröttlig förmåga att styra motivet in i sin egen bildvärld präglar ofta det suggestiva bildspråk som tillhör Denise Grünstein.

Utställningen visas på Operakällarens Verandan 5 maj – 9 juli.

Om Operakällaren & Nobiskoncernen

Operakällaren serverar internationell haute cuisine, signerad Kökschef Stefano Catenacci. Operakällaren är Kunglig Hovleverantör och 2011 tilldelades Operakällaren priset "Årets Vinupplevelse" av White Guide. Nobis AB är en av Skandinaviens ledande koncerner inom hotell-, mötes- och restaurangnäringen och driver förutom Operakällaren och nattklubben Café Opera kända varumärken såsom klassiska Stallmästaregården, designhotellen Nobis Hotel, Hotel J och Hotel Skeppsholmen, konferens- och mässanläggningen Nacka Strandsmässan och flera andra spännande mötesplatser.

Bilder & mer information om Operakällaren & Nobis
För mer information, kontakta Amanda Andersson, Marknadskoordinator, tel: 070 207 52 38,
e-mail: amanda@nobis.se. Högupplösta bilder finns i Operakällarens webarkiv: http://www.operakallaren.se/files.asp?catID=815