Åke E:son Lindman ställer ut på Operakällarens Veranda

Den 15 september kl 18.00 öppnar Åke E:son Lindmans utställning Point of view på Operakällarens Veranda. Åke E:son Lindman är en av Sveriges ledande arkitekturfotografer och är känd även utanför Sveriges gränser och medverkar återkommande i internationella arkitekturtidskrifter och böcker. Han har medverkat i böcker bland annat om de kungliga slotten, klassiska hotell, äkta pensionat samt i flera både nationella och internationella magasin och utställningar.

-         ”Det är en ära att ännu en mästerfotograf ställer ut på Operakällarens Veranda . Vi ser fram emot att Åke E:son Lindmans fotografier ska förgylla miljön för våra gäster på Verandan än mer.” säger Abbe Ibrahim, VD Operakällaren.

Tidigare har flera andra namnkunniga fotografer som Dawid, Bruno Ehrs, Denise Grünstein och Caroline Roosmark ställt ut sina fotografier som tagits för att illustrera Stefano Catenaccis exklusiva menyer i boken om Operakällaren.

Utställningen visas på Operakällarens Verandan 15 september – 26 oktober.

Om Åke E:son Lindman
Åke E:son Lindman föddes 1953 i Stockholm, tog examen från Konstfack 1975 med inriktning på fotografi. Sedan 1986 arbetar han koncentrerat med att fotografera arkitektur, och har kallats "en av Sveriges bästa – och flitigaste – fotografer i sin genre".

Om Operakällaren & Nobiskoncernen
Operakällarenserverar internationell haute cuisine, signerad KökschefStefano Catenacci. Operakällaren är Kunglig Hovleverantör och 2011 tilldelades Operakällaren priset "Årets Vinupplevelse" av White Guide. Nobis AB är en av Skandinaviens ledande koncerner inom hotell-, mötes- och restaurangnäringen och driver förutom Operakällaren och nattklubben Café Opera kända varumärken såsom klassiska Stallmästaregården, designhotellen Nobis Hotel, Hotel J och Hotel Skeppsholmen, konferens- och mässanläggningen Nacka Strandsmässan och flera andra spännande mötesplatser.

Bilder & mer information om Operakällaren & Nobis
För mer information, kontakta Amanda Andersson, Marknadskoordinator, tel: 070 207 52 38, e-mail: amanda@nobis.se. Högupplösta bilder finns i Operakällarens webarkiv: ttp://www.operakallaren.se/files.asp?catID=815