Ludvig Jureskog är Årets Servitör

Det blev Operakällarens Ludvig Jureskog som gick vinnande ur finalen när Sveriges bästa servitör utsågs på stora Restauranggalan den 31 oktober.

Årets Servitör avgjordes i samband med Restauranggalan för fjärde året i rad. Tävlingen arrangeras av tidningen RS – Restauranger & Storkök i samarbete med Restaurang- och Hotellhögskolan Grythytte Akademi och Restaurangakademien och i juryn satt en rad namnkunniga branschprofiler. Nytt för i år var att finalen avgjordes i form av en duell strax före galan. Finalduellen avgjordes mellan Ludvig Jureskog från Operakällaren och Jimmy Palmeklev från Restaurang Prinsen. När duellen var över stod Ludvig Jureskog som segrare. Juryns motivering till vinsten löd:

”Med sin yrkesstolthet och sitt sinne för detaljer får Ludvig Jureskog ihop ett medvetet värdskap med kunskap och kompetens.”

Ludvig Jureskog är 25 år och arbetar som hovmästare på Operakällaren. Han har tidigare arbetat på F12 och Skansholmen.

”– Jag har alltid sagt att det som kännetecknar en bra servitör är den sociala kompetensen och att man kan känna av gästen. Jag tror och hoppas att det var det som gjorde att just jag vann. Sedan ska det finnas en glädje och stolthet i det man gör också, sa den lycklige segraren efter tävlingen.” säger Ludvig Jureskog efter vinsten.

Om Operakällaren & Nobiskoncernen
Operakällaren serverar internationell haute cuisine, signerad kökschef Stefano Catenacci. Operakällaren är Kunglig Hovleverantör och är medlem i "Les Grandes Tables du Monde/Traditions & Qualité" - en sammanslutning av världens förnämsta restauranger. Operakällaren utnämndes 2010 till ”Sveriges Bästa Restaurang – Totalupplevelse” och 2011 till ”Årets Vinupplevelse” i prestigeguiden White Guide. Nobis AB är en av Skandinaviens ledande koncerner inom hotell-, mötes- och restaurangnäringen och driver förutom Operakällaren och nattklubben Café Opera kända varumärken såsom klassiska Stallmästaregården, designhotellen Nobis Hotel, Hotel J Nacka Strand och Hotel Skeppsholmen, Nacka Strandsmässan och flera andra spännande mötesplatser.

Bilder & mer information om Operakällaren & Nobis
För mer information, kontakta Ludvig, 08-676 58 01, ludvig@operakallaren.se. Högupplösta bilder på Operakällaren finns i Operakällarens webarkiv: http://www.operakallaren.se/files.asp?catID=815