Papyrus förvärvar StädCentralen Träffpunkten AB

Papyrus utvecklar verksamheten och förvärvar städgrossisten StädCentralen Träffpunkten AB. Köpet av StädCentralen innebär att affärsområdet Papyrus Supplies ytterligare stärker utbudet av helhetslösningar till städbolag.

- Förvärvet av StädCentralen är ett naturligt steg i vår strategi att bli den ledande återförsäljaren till Facility Management och städbolag i Norden, säger Fredrik Lagerkvist, Business Area Manager på Papyrus Supplies.

StädCentralen startade 1998 och är ett framgångsrikt företag med ett brett sortiment av städprodukter och med stark lokal förankring i Göteborg med omnejd. För Papyrus Supplies innebär förvärvet en förstärkning av erbjudandet till Facility Management och städmarknaden.

- Genom förvärvet av StädCentralen kombinerar vi lokal närvaro, service och kompetens med vår kunskap och erfarenhet på området samt vår nationella, pan-nordiska och europeiska distribution i världsklass, säger Fredrik Lagerkvist.

Bengt Gunnarsson, VD och tidigare ägare till StädCentralen, ser en chans att växa inom ramen för Papyrus Supplies.

- StädCentralen och Papyrus Supplies kompletterar varandra på ett mycket bra sätt. Vi kommer att fortsätta att erbjuda våra kunder samma höga service som vi alltid har gjort och med Papyrus Supplies i ryggen kommer vi dessutom förstärka både sortiment och logistik, säger Bengt Gunnarsson.

Skandinaviens bästa leverantör av en fungerande vardag
Papyrus Supplies mål är att få vardagen att fungera för mer än 18.000 kunder i Sverige, Norge och Danmark. För att möta branschens utvecklingsbehov satsar Papyrus Supplies på kontinuerlig utbildning av personal, till exempel på packprocessen inom tillverkningsindustrin och nu senast genom att PRYL-certifiera 27 stycken medarbetare.

För mer information:
Fredrik Lagerkvist, Business Area Manager Papyrus Supplies
Tel: +46 738 521 861 E-post: fredrik.lagerkvist@papyrus.com

Leif Hammarberg, Sales Director Papyrus Supplies
Tel: +46 705 874474, E-post leif.hammarberg@papyrus.com

Papyrus Supplies är Skandinaviens marknadsledande grossist av förbrukningsvaror. Med ett brett sortiment, pålitliga leveranser, stort miljöengagemang och välutvecklad e-handel underlättar Papyrus Supplies vardagen för företag och organisationer inom både privat och offentlig sektor. Papyrus Supplies är ett affärsområde inom Papyrus. Papyrus, med en nettoomsättning på 1 897 MEUR år 2010, är en av Europas ledande grossister inom papper och förbrukningsvaror. I Skandinavien har bolaget 470 anställda och omsätter 270 MEUR. Huvudkontoret ligger i Mölndal.

• Industri, tillverkning

• städbranschen