Noemi Ivanova, badrumsinredare och driver sajten Badrumsdrömmar

​”Jag älskar möjligheterna med Purus Line!”

Noemi Ivanova är badrumsinredare och driver sedan 2012 sajten Badrumsdrömmar. Hon har full koll på inredningstrender; färger, former, material, badrumsmöbler och placeringar. Noemi är dessutom duktig på kakel och klinker, samt vilka våtrumsregler som gäller i badrummet.

GOLVBRUNNEN ÄR INREDNING
Hösten och vinterns trender för badrum kommer direkt från övriga inredningsvärlden. Badrummet blir ett allt mer inrett rum som hemmet i övrigt, där detaljer blir viktiga för att få den rätta känslan. Noemi menar att silen till brunnen är en glömd detalj i badrummet. Många tar för givet och accepterar den som ett fult inslag som måste finnas i badrummet.
– Jag tycker det är på tiden att vi vänder på den synen och istället gör silen till en vacker detalj som tål att synas, säger Noemi bestämt.

UTRYMME FÖR DEN EGNA STILEN I BADRUMMET
Silen är enkel att byta ut och gör en ansiktslyftning i badrummet. Du väljer själv om den ska matcha övrig stil i badrummet, till exempel beslag, blandare och sil i roséguld, eller om silen helt ska bli ett med golvet och inte synas kan du välja Purus Line Premium.
– Det är framför allt möjligheterna jag älskar med Purus Line. Oavsett om jag vill jobba med stora eller små plattor, så fungerar Purus Line perfekt till bägge delarna och det gör mitt jobb roligare, säger Noemi.

Noemi berättar även att marmorn är tillbaka, men nu i grönt och svart istället för den vita Carraramarmorn. Den varmgrå kalkstenen är också populär och blir ett vackert komplement till betongen. De vita väggarna avtar till fördel för målade ytor, i milda färgtoner som gärna har lite grå undertoner men också allt mer mörkare nyanser av både blått och grått, som ger en varmare känsla än det vita blanka kaklet.
– Det är kul att se större utrymme för den egna stilen i badrummet!” uttrycker Noemi.

TRÄFFA NEOMI PÅ HEM & VILLA MÄSSAN I STOCKHOLM
Du har möjlighet att träffa Noemi i Purus monter (A18:31) på Hem & Villa mässan i Stockholm den 7-9 oktober. Passa på att få tips och råd om ditt badrum.