Sustainable Brand Index fortsätter öka i storlek med företag som Orkla Foods, Starbucks och Colgate-Palmolive

Pressmeddelande   •   Feb 18, 2015 07:00 CET

Listan med varumärken inför Sustainable Brand Index 2015 är nu klar och den har utökats ytterligare sedan 2014. I Sverige undersöks 255 varumärken inom 19 branscher och på nordisk nivå över 700 varumärken. I Sverige är varumärken som Orkla Foods, Starbucks och Colgate-Palmolive med för första gången i år. Indexet kommer att släppas på en prisutdelning på Nalen i Stockholm den 23e mars. Finn lista med de svenska varumärkena bifogad.

Sustainable Brand Insight arbetar inom hållbart varumärkesbyggande. Våra Insight och Strategy produkter förser dig med kunskap, förståelse och förmåga att agera på den framtida marknaden. Idag hjälper vi några av Skandinaviens ledande varumärken med att placera hållbarhet i den unika kontexten av deras varumärkeslöfte.

Kommentarer (0)

Kommentera