Handelsbanken och Länsförsäkringar vinner ServiceScore® 2013 – men nya konkurrenter har tagit upp jakten!

När vinnarna i ServiceScore® 2013 korades den 10:e april var det en ny vinnare som vann priset som bästa företag alla kategorier – Systembolaget. Förra årets vinnare – Handelsbanken - gick inte lottlös från prisbordet, utan vann precis som 2012 priset som den bank som av svenskarna anses ge bäst service. På samma sätt lyckades Länsförsäkringar försvara sin position som bästa försäkringsbolag.

Bakom Handelsbanken finns det två företag som flyttat fram positionerna ytterligare och det är Forex Bank och ICA Banken, som båda uppskattas för den service de ger sina kunder. I botten bland bankerna finns de övriga storbankerna med Nordea på sista plats och Danske Bank på näst sista.

På försäkringssidan är det framförallt Trygg Hansa som kryper närmare Länsförsäkringar och som får goda vitsord från svenska folket för sin service. I botten i denna kategori ligger de försäkringsbolag som i första hand erbjuder olika former av pensionsförsäkringar som Nordea Liv & Pension och Danica. Samma företag som på banksidan.

Bank;

1. Handelsbanken

2. Forex
3. ICA bank

Försäkring;

1. Länsförsäkringar
2. Trygg Hansa

3. If

Mätningen genomförs med hjälp av ett riksrepresentativt urval via Cint (webbpaneler med över 400 000 panelister).  ServiceScore® utnämningarna bygger på över 2000 svenska konsumenters svar på hur olika företag ger dem service och vilka företag som de anser har gett dem service över eller klart över deras förväntningar!

För mer information;

www.servicescore.se