Internationell utblick - maj 2011

Sotheby’s auktionshus grundades 1744 och har sedan dess varit känt som ledande förmedlare av världens mest värdefulla ägodelar till en exklusiv kundkrets. 1976, efter önskemål från auktionshusets kunder valde Sotheby's att erbjuda en ny service. En komplett fastighetstjänst, grundad på samma värderingar och med samma exceptionella service som har kännetecknat företaget under mer än två århundraden.

I dag för vi arvet vidare utan att glömma vår lokala förankring, vi kompletterar vår marknadsledande lokala position med världens starkaste varumärke inom exklusiva fastigheter. Tillsammans med våra 11 500 kollegor på 550 kontor i 44 länder och unika partnerskap med bland andra Wall Street Journal och NY Times kan vi garantera att er bostad når ut till över 70 miljoner potentiella köpare vecka efter vecka.

Vi expanderar lokalt genom att bli globala. Visionen har vi alltid delat:

Artfully uniting extraordinary properties with extrodinary lifes.

Nyheter - Maj 2011

Utvecklingsgrupp
Efter ett par mycket givande dagar i Portugal där Europakontorens ledning och huvudkontoret ledningsgrupp träffades för att diskutera nätverkets Europasatsning beslutade vi bland annat att skapa en utvecklingsgrupp som aktivt ska jobba mot ett än närmare samarbete.

De som ingår i denna grupp är:

• Alexander Kraft, France and Monaco Sotheby’s International Realty
  • Charlie Smith, London Sotheby’s International Realty
  • Philippe Cardis, de Rham Sotheby’s International Realty (Schweiz)
  • Lars Andersson, Sweden Sotheby’s International Realty
  • Tiago Queiroga, Portugal Sotheby’s International Realty
  • Jasmine Smith, Qatar Sotheby’s International Realty

Fastighetsmässa i Doha, Quatar
Qatar Sotheby’s International Realty anordnade en tvådagars fastighetsmässa för köpstarka Mellanöstern spekulanter som letar investeringsmöjligheter utomlands.De områden som fick mest uppmärksamhet var London, New York och Schweiz.

Turkey Sotheby’s International Realty saluför en fastighet för dryga miljarden
Turkey Sotheby’s International Realty erbjuder Zeki Pasha Mansion för €115 miljoner, Det näst dyraste inom nätverket.

Moscow Sotheby’s International Realty öppnar nytt kontor
Våra Moskvakollegor öppnar nytt kontor i samma fastighet som Sotheby’s auktionshus för ökat sammarbete och bättre service.

Baltic Sotheby’s International Realty öppnar nytt kontor i Estland
Baltic Sotheby’s International Realty öppnar ett nytt kontor i Estlands huvudstad Tallin.

Har du några frågor angående vårt närverk eller hur vi kan hjälpa dig att hitta ditt nya drömboende utomlands eller sälja ditt gamla, vänligen kontakta Johan Lefèvre, Internationellt ansvarig. Johan.lefevre@sothebysrealty.se, 0739-82 80 37

• lars andersson
  • johan lefèvre