SwedenBIO välkomnar Olivier Duchamp, ny chef för Nordic Life Science Days

Pressmeddelande   •   Feb 01, 2013 09:00 CET

Branschorganisationen SwedenBIO, som är värd för det internationella investerar-, partnering- och nätverksmötet Nordic Life Science Days, är stolt över att presentera sin nyaste teammedlem Olivier Duchamp, chef för Nordic Life Science Days.

"Med sin omfattande meritlista när det gäller att producera internationella evenemang samt hans nätverk är Olivier Duchamp förutsättningen för en lyckad konferens", säger Jonas Ekstrand, tf VD, SwedenBIO.

"De nordiska länderna är världsledande inom innovation, forskning och investering inom life science. Jag ser verkligen fram emot att attrahera nordisk life science till en internationell publik", säger Olivier Duchamp.

Olivier Duchamp har över 10 års erfarenhet av leda internationella life science-konferenser, såsom BioSquare, BioVision, BioPartnering Europa och BioPartnering future Europe, och 20 års erfarenhet från den internationella mötesbranschen. Hans världsomspännande nätverk innefattar viktiga aktörer inom branschen, såsom industrin, organisationer och statliga institutioner i större life science-centrum inom och utom Europa.

Nordic Life Science Days hålls den 14,15 okt på Stockholm Waterfront.

Globala Partners, Registering etc
Olivier Duchamp, Conference Director, Nordic Life Science Days