Teknikprodukter förvärvar packningstillverkaren N.O. Rönne

Teknikprodukter förvärvar packningstillverkaren N.O. Rönne

Teknikprodukter Nordics moderbolag Addtech Nordic förvärvade den 1 april samtliga aktier i Aktiebolaget N.O. Rönne. Företaget är en av Sundsvalls äldsta och mest anrika industrileverantörer. Den huvudsakliga verksamheten är tillverkning av packningar till bland annat verkstads- och processindustrin. Rönnes blir ett perfekt komplement till Teknikprodukters redan breda sortiment av tätningar och o-ringar.

N.O. Rönne grundades redan 1916 och blev ett Aktiebolag 1930. Sedan dess har Rönnes drivits av familjen Lundin. Så sent som i mars i år mottog Rönnes den prestigefyllda utmärkelsen Bra gjort för Sundsvall av Näringslivsbolaget i Sundsvall.

Rönnes kommer att drivas vidare precis som idag och till en början kommer ingenting att förändras för varken kunder eller leverantörer. På lite längre sikt kommer dock företagen att föras närmare varandra för att ännu bättre kunna dra nytta av varandras styrkor. Packningstillverkningen kommer fortsatt att ske i Sundsvall och planer finns för att ytterligare utveckla verksamheten där. Redan nu är processen igång för att rekrytera ny personal.

Teknikprodukters VD, Per Alfredsson, är mycket nöjd med förvärvet:

-Vi är väldigt glada för att Eric Lundin har valt att anförtro sitt livsverk till just oss. Det är ett ansvar vi kommer att ta på största allvar. Med hjälp av den spetskompetens och den produktionskapacitet som finns på Rönnes kommer vi ytterligare stärka vår position som en av Sveriges ledande leverantörer av tätningar och packningar.

Eric Lundin som har drivit Rönnes sedan 1971 kommer att arbeta kvar på bolaget till och med den 30 september i år för att sedan gå i pension.

Rönnes är en av Skandinaviens äldsta industrileverantörer – företaget har levererat maskinkomponenter till svensk industri i över 100 år. Den huvudsakliga verksamheten är tillverkning av packningar till bland annat verkstads-, process- och massaindustrin. Produktion, kontor, varulager och butik finns i Sundsbruk. I sortimentet finns det även andra mekaniska komponenter som exempelvis tätningar, kullager och transmissionsprodukter. www.ronnes.se

Nu söker vi en Teknisk Säljare till vår nyförvärvade verksamhet - Rönnes i Sundsvall

Rönnes är ett av Sundsvalls äldsta och mest anrika företag. Företaget grundades redan 1916 och blev ett Aktiebolag 1930. Vi söker en driven Teknisk Säljare som kan vara med och utveckla företaget när det nu är dags att ta nästa spännande steg i Rönnes långa historia. Sedan den 1 april ingår Rönnes i Teknikprodukter, en av Sveriges ledande leverantörer till svensk tillverkningsindustri.

Träffa Erik Söderman - En teknisk mångsysslare med känsla för Packningstillverkning

I Sundsvall träffar vi Erik Söderman som är Produktionsledare på Rönnes. Erik håller koll på alla våra maskiner, ritningar och att allt blir tillverkat som det ska. Han är en sportig kille som gillar att träna och har åkt väldigt mycket längdskidor i sitt liv. Erik har jobbat på Rönnes sedan 2015 och trivs väldigt bra med dynamiken bland arbetskamrater och arbetsuppgifter.

Tillverkning av kundanpassade packningar är en av de viktigaste arbetsuppgifterna i rollen som operatör.

Nu söker vi en operatör/lagerarbetare till vår packningstillverkning i Sundsvall

Trots pågående pandemi arbetar vi ständigt vidare för att utveckla vår verksamhet. Eftersom många av våra kunder finns i samhällsviktiga näringar som exempelvis medicinteknik, livsmedel och processindustri känner vi ett stort ansvar för att hålla hjulen i rullning. Därför söker vi nu en mångsidig och självgående operatör/lagerarbetare till vår packningstillverkning på Rönnes i Sundsvall.

Tillverkning av kundanpassade packningar är en av många varierande arbetsuppgifter.

Vi söker just nu en mångsidig och kundfokuserad operatör/lagerarbetare som vill utvecklas och arbeta tillsammans med motiverade och kompetenta medarbetare på vår produktionsanläggning i Sundsvall. Du erbjuds ett omväxlande och roligt arbete i ett svenskt, ekonomiskt stabilt bolag som ingår i en börsnoterad koncern. Du får marknadsmässig lön och möjlighet till årsbonus när det går bra för företaget