På Rönnes i Sundsvall stansar och skär vi packningar i alla tänkbara former och material.

Teknikprodukter och Rönnes går samman till ett bolag

Den 1 april 2019 förvärvade Teknikprodukters moderbolag Addtech Nordic samtliga aktier i Aktiebolaget N.O. Rönne. Nu har det blivit dags att ta nästa steg och föra de två bolagen samman. Resultatet blir Sveriges mest kompletta leverantör av Tätningslösningar. Rönnes är en av Sundsvalls mest anrika industrileverantörer och verksamheten där kommer att fortsätta i samma fina anda som tidigare.

N.O. Rönne grundades redan 1916 och blev ett Aktiebolag 1930. Sedan drevs Rönnes av familjen Lundin fram till 2019 då Addtech och Teknikprodukter tog över som ägare. Så sent som i mars i år uppvaktades företaget av Handelskammaren Mittsverige efter att ha varit medlem i hela 100 år, Handelskammarens äldsta medlem alla kategorier. Den huvudsakliga verksamheten är tillverkning av packningar till bland annat verkstads-, process- och massaindustrin. Produktion, kontor, varulager och butik finns i Sundsbruk, strax norr om Sundsvall. I sortimentet finns det även andra mekaniska komponenter som exempelvis Tätningar, Kullager och Transmissionsprodukter.

Verksamheten i Sundsvall är ett perfekt komplement till Teknikprodukters stora kompetens och breda sortiment när det gäller O-ringar, Hydrauliktätningar och Radialtätningar. När de två bolagen nu går samman blir resultatet en helt komplett leverantör av Tätningslösningar till industrin.

Rent praktiskt innebär detta att alla affärstransaktioner kommer att ske i Teknikprodukter Nordic AB från och med den 1 april 2020. Rönnes verksamhet och produktion i Sundsvall kommer dock att fortgå precis som vanligt. Inga förändringar kommer att göras när det gäller produktion, material eller personal. Vår ambition är att fortsätta utveckla verksamheten på Rönnes för att kunna erbjuda våra kunder ännu bättre service, flexibilitet och teknisk support i framtiden.

Sammanslagningen innebär att Teknikprodukter nu erbjuder marknaden ett komplett sortiment, snabb service och teknisk spetskompetens inom O-ringar, Hydrauliktätningar, Radialtätningar och Packningar.