INBJUDAN TILL PRESSKONFERENS

Idag sammanträder arbetsutskottet på förmiddagen och näringslivs- och planeringsutskottet på eftermiddagen. Presskonferens äger rum direkt efter NP - sammanträdet, klockan 16.00 i kommunstyrelsens sammanträdesrum, Stadshuset. Handlingar finns att hämta i receptionen i Stadshuset. Föredragningslistor i bilagan. För mer information kontakta: Jörgen Boman Pressinformatör Informationsenheten Umeå kommun 090-16 11 24 070-669 00 10 jorgen.boman@umea.se YTTERLIGARE HANDLINGAR I ÄRENDENA FINNS PÅ SLK/KANSLIET UMEÅ KOMMUN KALLELSE/FÖREDRAGNINGSLISTA KOMMUNSTYRELSENS NÄRINGSLIVS- OCH PLANERINGSUTSKOTT Tid: Tisdag 2007-08-21 klockan 13.15 Plats: Kommunstyrelsens sammanträdesrum, Stadshuset Roland Carlsson (kl. 13.15 – 13.35) 1 Information om aktiviteter och projekt (Inga handlingar) Isabella Forsgren (kl. 13.35 – 13.50) 2 Information – Umeåprojektet 2 (Inga handlingar) 3 Information – Botniabanan (Inga handlingar) Royne Söderström (kl. 13.50 – 14.10) 4 Remiss – Tvärvillkorsnivåer dels kontrollmodellen för tvärvillkor Sid 1 (Ytterligare handlingar finns på kansliet) 5 Remiss – Anmälan enligt 21 § förordningen (1998:899) om miljöfarlig verksamhet och hälsoskydd avseende Umeå Garnisons skjutbanor Sid 24 Tomas Sikström (kl. 14.10 – 14.20) 6 Samordning av lokallösningar för kultur- och ungdomsverksamhet i Centrum Sid 43 Doris Grellman (KL. 14.20 – 14.30) 7 Information – Förslag till förordnande om naturreservat för Umeälvens delta (Inga handlingar) FIKAPAUS KL 14.30 – 14.50 2 Lars-Göran Boström (kl. 14.50 - ) 8 Information - Översiktsplan Hörnefors – Vägverkets kommande investeringar (E4) Sid 44 9 Information om pågående översiktsplanearbeten - Ön (Ev handlingar delas ut separat) 10 Anmälningsärenden UMEÅ KOMMUN KALLELSE/FÖREDRAGNINGSLISTA KOMMUNSTYRELSENS ARBETSUTSKOTT Tid: Tisdag 2007-08-21 klockan 09.00 Plats: Kommunstyrelsens sammanträdesrum OBS!!! De chefer/handläggare som inte blir vidtalade behöver inte infinna sig på sammanträdet utan finnas tillgängliga på telefon för ev besvarande av frågor. YTTERLIGARE HANDLINGAR I ÄRENDENA FINNS PÅ SLK/KANSLIET Ewa Klingefors ( kl 09.00-10.00) 1 Redovisning av det ekonomiska med anledning av befarat underskott 2007 (inga handlingar) FIKA KL 10.00-10.20 Sture Tjernberg (kl 10.20-10.40) 2 Finansiering av efterbehandlingsåtgärder vid gamla, nedlagda deponier i Umeå kommun Sid 1 Jan Långström (kl 10.40-10.45) 3 Deltagande i ITinfrastrukturprojektet Fyran Sid 5 Carin Stiberg (kl 10.45-10.50) 4 Yttrande – Kameraövervakning, ICA Kvantum, Umeå Sid 10 2 5 Yttrande – Kameraövervakning, ICA Nära Bågen Sid 16 6 Yttrande – Kameraövervakning, Patholmsvikens båtklubb, Holmsund Sid 20 7 Yttrande – Kameraövervakning, Schenker AB, Umeå Sid 27 Olof Burström (kl 10.50-10.55) 8 Bidrag för renovering av taket till Gamla Brukskyrkan i Hörnefors Sid 30 9 Medfinansiering – Växthus Film Sid 31 10 Medel – Kårhuset Villan Sid 32 11 Finans- och krafthandelsrapport juni-juli 2007 Sid 33 12 Anmälningsärenden