Möjligt med äldreboende på västra Ersboda

Efter beslut i byggnadsnämnden finns nu förutsättningar att bygga äldreboende vid Vasslevägen på västra Ersboda.

– Boendet är efterlängtat och nämnden var helt enig i beslutet, säger Åsa Ögren (S), ordförande, byggnadsnämnden.

I planarbetet har det varit vägledande att tillvarata allmänna intressen. Därför har planen anpassats till Vasslevägen och Västra Ersboda centrum. Det har också tagits hänsyn till områdets rekreationsvärden. Sakägare, statliga och kommunala instanser, föreningar med flera har getts möjlighet att lämna synpunkter på förslaget. Inkomna synpunkter har lett till att plangränserna har justerats med hänsyn till dagvattenhantering och pågående markprojektering.

Åsa Ögren (S)
byggnadsnämndens ordförande