Vem ska få Umeåregionens integrationspris - Nominera NU!

Vem tycker du ska få Umeåregionens integrationspris? Var med och lämna förslag på pristagare fram till och med torsdag 10 december. Priset ska stimulera och uppmärksamma insatser för integration i Umeåregionen och kan gå till personer, föreningar eller företag.   Priset, som består av 10 000 kronor och ett diplom, delas ut i samband med Umeåregionens integrationsdag den 5 februari 2010.

Bakom Umeåregionens integrationspris står representanter från ett brett spektrum av etniska grupper, Umeåregionens kommuner, Länsstyrelsen och Företagarna.

- I år kan man nominera insatser i hela Umeåregionen, inte bara i Umeå kommun, säger samordnare José Sobrino. Vi hoppas kunna inspirera genom att visa på det integrationsarbete som görs men också involvera fler intressenter efterhand och skapa ett större intresse för integrationsfrågor i Umeåregionen.

Nominera här: www.umearegionen.se/integrationspris

För mer information kontakta:
Jose Sobrino
jose.sobrino@umea.se