Silverboden tror på fler och nya kunder i Vimpeln

Silverboden grundades 1986 av Monica Andersson men drivs idag med dottern Camilla Wensborg vid rodret. Vid sin sida i butiken har hon tre medarbetare, varav mamma Monica är en, samt ytterligare en som jobbar i verkstaden med reparationer, graveringar och omarbetningar av smycken.

Silverbodens utbud består av allehanda smycken samt prydnads- och presentartiklar som bland annat doppresenter, förlovnings- och vigselringar, matsilver och smyckeskrin.

Vi ställer några raka och konkreta frågor till Camilla om och kring Silverboden.

Kommer ert utbud att förändras i och med etableringen i Vimpeln?
– Utbudet blir detsamma, men vi kan exponera det på ett mycket bättre och tydligare sätt i Vimpeln. Vi kommer också att kunna erbjuda fler starka varumärken då efterfrågan är stor.

Varför ska jag gå till Silverboden?
– För att vi står för hög kvalitet till ett billigare pris än hos många andra aktörer, eftersom vi kan göra mycket själva och på det sättet kapa en mellanhand.

Har ni bara silver?
– Nej, vi har silver, guld, diamanter och tenn. Vi är en fullsorterad guldsmedsaffär kan man säga.

Hur stor blir er butik och var kommer den att ligga?
– Vi får Vimpelns bästa läge, precis intill ICA Maxis förbutik, och vi har 45 kvm till vårt förfogande.

Vilka vänder ni er till?
– Vi vänder oss till alla målgrupper – tjej som kille, gammal som ung. Tidigare har vi givetvis haft kunder från Alingsås men också sådana som bor flera mil härifrån. Nu hoppas vi attrahera fler nya kunder och gärna fler kunder utifrån.

Vilka känslor har du inför etableringen?
– Det ska bli mycket spännande och vi är onekligen förväntansfulla.

För mer information:
Camilla Wensborg

• ringar
  • silver
  • pärlor
  • vimpeln
  • köpcentrum
  • alingsås

• Alingsås

Vimpeln är ett nytt handelshus, beläget bredvid Ica Maxi i Alingsås, som öppnar våren 2014. Handelshuset blir drygt 20 000 kvm stort och byggs i Alingsås gamla bomullsväveri från 1906. Vimpeln kommer även att upprätta omkring 120 privatbostäder på byggnadens södra sida. Ulf och Claes Melin är entreprenörerna bakom handelshuset Vimpeln, där deras ICA Maxi-butik också är belägen. Deras familj har drivit handel i Alingsås i tre generationer. Och efter snart 30 år med butikshandel på orten och de senaste 10 åren med ICA Maxi utvidgar bröderna nu verksamheten med handelshuset Vimpeln.

Henrik Melin

Presskontakt Centrumledare Marknadsföring och evenemang på Vimpeln 0730-83 87 77