VisitKarlskrona engagerar invånarna i marknadsföringen

Pressmeddelande   •   Apr 07, 2014 11:30 CEST

Officiell turistinformation i all ära. Informationen behöver nyanseras och kompletteras med historier och bilder från lokalbefolkningen. Det tycker turistchef Terje Pedersen: ”Vi har fått fantastisk respons på uppmaningen att tagga fotos med #visitkarlskrona. Nu vill vi addera berättelser till bilderna genom att invånarna får dela med sig av sina lokala smultronställen i både ord och bild.
Allt material presenteras fortlöpande på visitkarlskrona.se under "Inspiration" och kan självklart även njutas i både surfplatta och mobil".

Först ut är Martina Östsjö, som har visat ett starkt engagemang för Karlskrona på Instagram. Hon var en av finalisterna i förra årets fototävling som anordnades av VisitKarlskrona och tvekade inte en sekund när turistchefen frågade om hon kunde tänka sig att vara deras första ”diggare” i satsningen de kallar ”#diggarkarlskrona”.

Så här säger hon i presentationen av sig själv på hemsidan: ” Att resa har fått mig att älska min hemstad än mer. Karlskrona är en fantastisk vacker stad och jag ler varje gång jag kommer hem. Jag tar gärna på mina färgglada gympadojor och ger mig ut på promenad i min vackra stad. Man får aldrig nog! Eftersom jag har vänner runtom i världen har jag alltid kameran redo för att snabbt förmedla en stund, en plats och en känsla via Instagram.”

Martina ger sig söndag ut på nya äventyr utanför Karlskrona och lämnar över stafettpinnen till en annan flitig Karlskronafotograf, Marika Ottosson. Satsningen kommer sedan fortsätta rulla dels genom överlämningar från ”diggare” till ”diggare” och dels genom överenskommelse med turistorganisationen.

Bolaget (i Karlskrona AB) jobbar med destinationsmarknadsföring i alla kanaler genom varumärket "Visit Karlskrona" och Karlskrona Turistbyrå och är arrangör/medarrangör av olika evenemang i Världsarvsstaden Karlskrona.
På vår hemsida www.visitkarlskrona.se hittar du information om och kan boka resa, boende, evenemang, besöksmål och aktiviteter. Du kan även följa oss på facebook.com/visitkarlskrona, Instagram och YouTube.

Kommentarer (0)

Kommentera