Webstep rankad som en av Sveriges Bästa Arbetsplatser

Under pompa och ståt korades Webstep till en av Sveriges Bästa Arbetsplatser i de anrika lokalerna på Cirkus, Djurgården den 16 mars. Webstep rankades här som en av de bästa i kategorin medelstora organisationer.

Sedan 2015 deltar bolaget i utvärderingen av "Sveriges bästa arbetsplatser" där resultatet baseras på dimensionerna trovärdighet, respekt, rättvisa, stolthet och kamratskap.

Nomineringen är en tydlig riktlinje av hur företaget arbetar med anställning, kommunikation, utveckling och andra aktivitetsområden för att aktivt skapa en lönsam och trivsam arbetsplatskultur.

"Att Webstep nominerats till en av Sveriges bästa arbetsplatser är dels ett tecken på det förtroende som våra anställda visar för oss som arbetsgivare, dels resultatet av vår strävan att alltid bli bättre tillsammans med våra medarbetare. Det är ändå tack vare dem att vi kommit så här långt! Även om vi rankas så högt bland Sveriges arbetsplatser kommer vi fortsätta se på vår verksamhet utifrån att vi bara kan bli bättre, samtidigt som vi ser med stolthet på det vi åstadkommit hittills" - säger Eje Thorarinsson, Regionchef Webstep

Ett tydligt kvitto på framgången, är tillströmningen av glada, engagerade medarbetare som samtidigt tillför en högre kompetens i bolaget.

" Medarbetarna behandlas likvärdigt oavsett vilken position de har på Webstep och alla är viktiga. Samarbetet mellan kollegor fungerar mycket väl och man tycker även att det är enkelt att ha en rak dialog med ledarna i företaget" – säger Maria Grudén, VD Great Place to Work Sverige

Kunskapsdelning skapar förtroende

Vi på Webstep tror på att " kunskapsdelning skapar förtroende”. Webstep anställer därför uteslutande konsulter med gedigen utbildning, beprövad erfarenhet och ett gott rykte. Vi anser att det är att de som kan mest som oftast är de som är mest ödmjuka inför allt de kan, och som inte är rädda för att ge det lilla extra.