Förra årets officiella firande av Internationella Yogadagen drog 450 yogisar till hamnen i Göteborg. I år sker firandet i Stockholm och Waterfront Building.

Hundratals yogis intar Waterfront Building på Internationella Yogadagen

Över 1000 yogis har anmält sig! Förra årets firande av International Day of Yoga drog 450 yogis till Göteborgs hamn, i år sker det officiella firandet i Stockholm och Waterfront Building – vi ses väl där?

För andra året i rad arrangeras den 21 juni International Day of Yoga, runt om i världen. Detta är en dag instiftad av FN med syfte att sprida yoga som ett verktyg för hälsa och välmående. Yogobe är även i år officiell partner till Indiska ambassaden i Sverige och håller tillsammans med Art of Living en gratisklass i Stockholm just denna dag. Förra året var en succé och firandet med yogaklasser runt om i världen väntas bli ännu större i år.

Förra årets firande av International Day of Yoga hölls i Race Village på Volvo Ocean Race i Göteborg. Cirka 450 yogis deltog i gratisklassen under bar himmel. I år sker firandet i Stockholm och uppslutningen väntas bli minst lika stor...

Gratis yogaklass i Waterfront Congressbuilding

Datum: 21 juni, 2016
Tid: 18.00-20.30
Pris: Gratis
Plats: Stockholm Waterfront Congressbuilding
Lärare:
Satu Tuomela & Anna Gordh Humlesjö, Team Yogobe
Jack Johansson & Forouzan Masoumian, Art of Living
Sudheesh M Balakrishnan & Acharya Ratheesh Mani

Gratis yoga på Varbergs Torg

Yogobe och Varbergs Stadshotell arrangerar även ett event i Varberg den 21 juni.
Plats: Varbergs torg
Tid: 21 juni, kl 18:30-20:30
Ta med: Ta med din yogamatta eller en handduk så ses vi på torget.
Lärarens namn: Milla Floryd
Arrangör: Varbergs Stadshotell & Asia Spa och Yogobe

Bakgrund

FN:s generalförsamling ställer sig i och med instiftandet av en internationell yogadag bakom att yoga är ett verktyg och holistiskt förhållningssätt för hållbar hälsa och balans i vardagen. FN och världens medlemsländer önskar skapa medvetenhet kring yogans förebyggande effekter och bidra till att lyfta fram dess fördelar inom fysisk och mental hälsa hos individen. Indiska regeringen och dess ambassader är initiativtagare till detta firande och håller även i det officiella arrangemanget i över 250 städer runt om i världen.

Arrangörer av International Day of Yoga

I Sverige står Yogobe och Art of Living som officiella arrangörer av detta event tillsammans med Indiska ambassaden i Stockholm.

För bilder och mer information, kontakta:

Bianca Barck
Press & Community Manager