Nyhet - yoga i Tylösand och online

Pressmeddelande   •   Jul 10, 2013 12:57 CEST

Intresset för yoga och hälsa ökar explosionsartat i Sverige. Fler och fler svenskar har skapat rutiner för att involvera träning och yoga i sin vardag. När semestern kommer är det dock många som har svårt att upprätthålla dessa hälsosamma vanor då de åker till landet eller utomlands och därmed befinner sig långt från sin träningsanläggning.

Tillgänglighet – nu kan man enkelt yoga på semester
Yogobe, ett företag vars vision är att göra yoga mer tillgängligt för alla, arrangerar tillsammans med Hotel Tylösand gratis yogaklasser på solgården under sommaren. Klasserna som äger rum varje vardag klockan 9.00-10.00 varje vecka 28 och 30 har hittills varit fyllda med semesterfirande turister och halmstadbor. Josefine Bengtsson leder klasserna som passar såväl nybörjare som avancerade yogis.

På Yogobe kan du träna för och inspireras av några av Sveriges främsta instruktörer inom yoga och meditation. Som medlem får du varje månad obegränsad tillgång till ett ständigt växande bibliotek med hundratals instruktionsfilmer, träningstips och övningar. Tillsammans med våra partners erbjuder vi dessutom många andra härliga saker som rör hälsa och yoga såsom produkter, inspiration, information, resor, utbildningar och mycket mer.

Kommentarer (0)