Arla henter engelske oste til de danske dagligvarehylder

Arla henter engelske oste til de danske dagligvarehylder

I disse uger lancerer Arla to nye langtidslagrede cheddaroste, der er produceret i England efter engelsk opskrift. Ostene lanceres under Arlas globale ostebrand Castello® og bliver de danske forbrugeres første ”stævnemøde” med Arlas nye engelske køer og andelshavere.

De danske forbrugere får nu mulighed for – helt bogstaveligt – at smage på resultatet af Arlas fusion med engelske Milk Link i 2012. Hos Milk Link producerer man nemlig langtidslagret cheddar, som er meget populært hos de engelske forbrugere. Derfor prøver Arla nu at hente to af de engelske langstidslagerede cheddaroste til dagligvarebutikkerne i Danmark. Begge oste er produceret i England på mælk fra engelske Arla køer og er lagret i henholdsvis 12 og 17 måneder.

”Vi vil ikke gå på kompromis med ostenes kvalitet, og derfor vælger vi at importere de to nye oste fra England. Det er simpelthen dér, de har mest erfaring med at lave langtidslagret cheddar, ” siger Marianne Ladegaard, chef for ost i Arla Danmark.

I Danmark er der en stigende interesse for specialoste, faktisk er salget af specialost steget med 23% fra 2011 til 2013. Netop derfor vælger Arla Danmark nu at sætte turbo på Castello®.

”I dag forbinder mange forbrugere Castello® med blåskimmel, men der er jo mange andre oste under Castello® brandet. Ved at lancere disse to cheddar oste, vil vi gerne vise danskerne, at cheddar er meget mere end den orange, revne ost som vi kender fra vores nachos og pizzaer. De to nye medlemmer af Castello® er kvalitetsoste og passer rigtig godt ind i Castello® sortimentet, som vi langsomt er i gang med at udvide og styrke,” siger Marianne Ladegaard.

Castello planlægger lancering af yderligere 2-3 udenlandske ostetyper i løbet af 2014.