Tag kogebogen med i køledisken

Tag kogebogen med i køledisken

Det skal være nemmere at tage kogebogen med i køledisken. Det mener man i hvert fald hos Arla, der nu gør det nemmere for danskerne at have Karolines Køkkens opskriftsunivers med overalt.

De fleste kender situationen. Midt i ulvetimens indkøb skal du beslutte, hvad der skal købes ind til aftensmad. En hurtig søgning på smartphonen er umiddelbart den nemmeste løsning, men desværre er de færreste danske opskriftssider tilpasset mobiltelefoner. Det vil Arla nu lave om på.

Selvom Arla.dk i forvejen er en af de mest besøgte opskriftsider herhjemme, så er hele opskriftsuniverset omkring Karolines Køkken nu blevet relanceret i en ny og mere brugervenlig version, som tager højde for, at danskernes måde at bruge internettet på har ændret sig de seneste år.

”Smartphones og tablets har gjort det muligt for danskerne at tilgå internettet i alle situationer døgnet igennem, og den udvikling skal vi selvfølgelig være med på. Derfor lancerer vi nu Karolines side i et såkaldt responsivt design, som sikrer, at forbrugerne får en optimal oplevelse på alle platforme”, forklarer Susanne Klemp, Senior Manager i Marketing Services hos Arla Danmark.

Og danskerne har allerede taget godt imod det nye site, der har været i luften som en test siden 1. april. Således er mobiltrafikken fordoblet i testperioden.

Arlas statistikker viser, at søgningen efter opskrifter topper sidst på eftermiddagen, hvor folk er på vej hjem fra arbejde og tjekker deres mobil eller tablet på farten. Susanne Klemp anerkender, at dagens aftensmad ofte bliver fastlagt med hånden halvvejs nede i køledisken, og derfor mener hun, at relanceringen af hjemmesiden tjener et vigtigt formål.

”Karolines Køkkens opskriftunivers har en historik at leve op til. Før i tiden lærte mange at lave mad med Karoline, og det vil vi gerne holde fast ved og understøtte gennem nye og tidssvarende medier. Målet med det nye design er at inspirere og skabe værdi for danskerne der, hvor de nu engang er,” uddyber hun.

Med en lang historie, mere end 20 kogebøger bag sig og knap to millioner internetbesøgende om måneden er Karolines Køkken allerede blandt de største fødevarebrands herhjemme, men håbet er alligevel, at den nye side kan være med til at øge danskernes brugsmuligheder yderligere.

Den nye side kan opleves fra i dag via www.arla.dk eller på www.karolineskøkken.dk