Arla Foods vil sælge produktionsanlæg i Götene

Arla Foods og børnemadsproducenten Semper AB har underskrevet en hensigtserklæring om, at Semper køber den del af Arla Foods’ produktionsanlæg i Götene, som årligt producerer 16.000 tons vælling, grød, modermælkserstatninger og glutenfri blandinger.

De berørte 155 medarbejdere vil blive tilbudt ansættelse i Semper, og de faglige forhandlinger er i gang.

Arla Foods frasolgte det daværende datterselskab Semper i 2003, og Semper er i dag ejet af den internationale fødevareproducent Hero.

Arla Foods vil fortsat sælge mælk, fløde og valle til Sempers produktion. Semper vil også få til opgave at producere kærnemælk og valleproteinpulver for Arla Foods.

Parterne forventes at skrive under på købsaftalen i begyndelsen af marts, og siden skal købet godkendes af konkurrencemyndighederne.

_______________________________________________________________________________

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 9.700 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.

Pressekontakt (kun journalister/presse) +45 91 310 310
Åse Andersson