De fleste ansatte på Vellev Mejeri har fået nyt job

25 ud af 29 medarbejdere fra Vellev Mejeri er afklaret omkring deres arbejdssituation, nu hvor mejeriet stopper produktionen fredag 3. september.

17 medarbejdere har fået arbejde på et af de andre Arla Foods mejerier, heraf skal syv til Rødkærsbro. Andre tager ud at rejse eller begynder at studere, mens fire medarbejdere endnu ikke er afklaret omkring deres situation.

”Der har selvfølgelig været bekymring blandt medarbejderne over, at mejeriet skulle lukke, og medarbejderne dermed mister deres arbejdsplads, men jeg kan ikke rose dem nok for deres arbejdsindsats i den svære periode. Og så er det glædeligt, at så mange af vores medarbejdere har fundet andet arbejde”, siger Troels Hansen, som er mejerichef på Vellev Mejeri.

Mejeriet producerer Grubeost (Höhlenkäse), der afsættes på det tyske marked, og Riberhus Grubeost.
Vellev Mejeri lukker 3. september. Arkivfoto: Jens Hasse

Ostene bliver lagret i Mønsted kalkgruber, hvilket de skal blive ved med, når produktionen flyttes til Taulov og Hjørring Mejeri. Der vil gå endnu seks uger, inden de sidste oste er ude af lageret på Vellev Mejeri.

Lukningen er en del af Arla Foods’ strukturplan fra 2001 og anses for at være nødvendig for at udnytte kapaciteten på Arla Foods’ produktionsanlæg bedst muligt.

Bjarke Munk Kamstrup

Pressekontakt Pressechef +45 2452 6956